• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare zask
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 783
Sv: Takten

Cavaletti ska verkligen testas och klättring ska jag ge som tips på vägen.

Dom små framgångarna som gör att man klättra uppåt är det som driver en varje gång :D
Förra gången var en riktigt bra gång hästen och ryttaren jobbade mycket bra tillsammans, man blir ju så motiverad :banana: :banana:

Vilket tempo arbetar du hästen i?
Min häst har alltid haft svårt för takt och balans tills den dagen jag red för en tränare som tog ner tempot ordentligt så att han skulle hinna med. Numera går det alldeles utmärkt att arbeta honom i ett högre tempo (mer arbetstempo).

Vi jobbar honom i lagom tempo, inte överdivet snabbt..tempot är nog inte riktigt problemet utan mer styrkan och stresshuvudet.

Kan varmt rekommendera Carl Hesters filmer - om du är tränare och har egen firma kan du ju t o m köpa dem utan att betala moms. Gm att låta hästen vila på steget (rida i långsamt, bärigt tempo) sätter han takt i vilken häst som helst. Så mitt lilla bidrag i debatten blir samma som ovanstående talare: tempot och bärigheten.

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
916
Senast: Raderad medlem 142658
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
880
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 411
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma