Tandborstning

MidnightSoul

Trådstartare
Jag har hört att man inte ska skölja ur munnen efter tandborstningen utan bara spotta ut tandkrämen. Stämmer det?
 
Jag har också hört det, så jag sköljer endast med munskölj OM jag sköljer.
Har jag mycket skit i munnen så borstar jag två ggr, varav första gången sköljer jag med vatten men andra gången inte!:)
 
Du ska inte skölja munnen efter tandborstningen för då sköljer du bort fluoret , det ska vara kvar och göra nytta!! Linda tsk
 
Och så ska man väl tandtråda tänder innan tandborstning har jag hört, för att annars petar man in skräpet mer mellan tänderna när man borstar och gör tandtrådningen mindre effektiv.
 
Jag har hört att det beror på vad man vill vara rädd om - dvs att fluor är bra för tänderna men skadligt för kroppen, och att tandläkarna som bara ser till tänderna därför rekommenderar att inte skölja med så mycket vatten fastän det inte är bra för resten av kroppen. Vet dock inte hur mycket sanning det ligger i att fluoret är skadligt i de små mängder det handlar om. Jag kompromissar och sköljer inte med så jättemycket vatten, men spottar i stället för att svälja de närmaste fem-tio minuterna efter tandborstningen för att slippa få i mig för mycket tandkräm.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Äter en del vitaminer i form av kapslar och det är hemskt! Kräks nästan av varje och det är flera stycken 😂 ibland ”fastnar” de halvvägs...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 668
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Poppy var inne och fixade sina tänder för ett tag sedan. De sa att hon hade en djup tandköttsficka men att tanden satt som den skulle så...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 136
Senast: dobbis
·
Mat Det var extrapris på torkad svamp så jag köpte lite. När jag sen läser om hur man ska tillaga den blir jag fundersam. Skölja noga, ligga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 529
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det står saker i min journal som inte stämmer. Jag ska ha fått en viss behandling står det, men det har jag inte alls. Och en annan sak...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 282
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp