Tandläkarbesök

Jag vill helst hoppa över de kommande 4-5 dygnen. I morgon ska jag till tandläkaren och få en tand utdragen. Trots att jag kommer bli drogad inför ingreppet så våndas jag. Och efteråt finns det risk att det blöder. Det gjorde det sist jag fick en tand utdragen. Höll på att svimma. Det bara snurrade i skallen. Och det är otäckt, särskilt när jag är ensam. Skulle önska att jag hade sällskap.

Usch fy fan. Jag vill inte.

Jag har i alla fall bunkrat med soppor, modifast och glass. Och jag har bett om enkla arbetsuppgifter på fredag.
 

Det är nog säkrast att hålla sig till ev. anvisningar du fått från tandläkaren och inte hitta på något eget.

Om det skulle komma blod kan du ta en isbit och suga på den, kyla stoppar små blödningar i munnen.
Jag brukar använda is när jag borstar tänderna och det blöder.

Det här såret kan dock blöda mycket och jag har fått tussar med blodstillande medel på att använda om det händer.
 
Nu är det klart hos tandläkaren. Jag fick en steril duk över hela kroppen med bara en öppning för munnen. Jag låg där och väntade och väntade på att de skulle dra tanden, tyckte de förberedde en evighet. Kände ju att de höll på med några trådar men fattade inte vad det var bra för. Plötsligt tog de bort duken och så var det klart. Jag hade inte ens märkt att de dragit tanden. Trådarna var för att de sydde där tanden suttit.

Nu är det några dagars vånda kvar då det kan blöda.
Ja, jag måste säga att operationen där de tog ut min visdomsord är mitt mest smärtfria tandläkarbesök!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag var hos tandläkaren i morse och blev drogad. Fick dock rådet att inte gå och lägga mig när jag kom hem. I informationsbladet om...
Svar
15
· Visningar
1 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp