Bukefalos 28 år!

Tandproblem?

Mauthoria

Trådstartare
Har en liten tjej på två år (travhäst) som börjat krångla? Hon har skött sig exemplariskt och varit helt fantastisk duktig och lättlärd fram tills för typ två veckor sen. Hon springer fint och skötte sig super fint de första ggr på banan! Hon kan det vet jag. Nu så stannar hon när vi är ute och tränar, och bara står, svårt att få henne framåt? Allmänt besvärlig kan man säga. Springer fint när hon väl springer men rätt som det är...... Hon drar och sliter även med huvudet så nu funderar jag på tandproblem. Ska ringa veterinären till veckan så han får ta en kik, ngt är det ju som inte står rätt till!??

Undrar om ngn annan haft liknande problem? Det går hur fint som helst och helt plötsligt går det bara riktigt dåligt under en tid? Vad har det varit för fel? Trotsålder? Hon brunstar även en hel del, kanske "puberteten"? Aldrig haft problem med tidigare unghästar.
 
Sv: Tandproblem?

Vargtänder är ju inte ovanligt på travare, så kolla du i munnen och se om de dykt upp. Det kan mycket väl vara orsak till problemen.
 
Sv: Tandproblem?

Jag tänkte att det kunde vara så :crazy: Min lilla tös är sig inte lik. Ska ringa och ta ut veterinären och kolla. Tackar :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack och en hingst sedan tidigare, men detta är mitt första sto och.. hej och hå! Helt annan grej. 😅 Mycket starka känslor...
Svar
17
· Visningar
2 837
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
819
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: MayGrace
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 260
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Betyg idrott högstadiet
  • Växtnäring
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp