Tangentbordet funkar ej...

Maar

Trådstartare
Tangentbordet på ena datoen har slutat fungera, vad kan det bero på? Det som jag har till datorn jag sitter vid nu funkar inte heller till den trots att den funkar annars och det det som inte funkar på andra datorn funkar på den här. Musen funkar som vanligt.

Kan inte lyssna musik på den här så jag måste ha igång tangentbordet på den andra. Någon som har några smarta idéer att dela med sig av till en teknisk idiot?

Sv: Tangentbordet funkar ej...

Vad är det för anslutning på tangentbordet? Usb eller seriell (oftast lila plugg)?
Om du går in under Kontrollpanelen -> Tangentbord -> Fliken Maskinvara, får du något felmeddelande där?

kan du ha kommit åt ngn knapp? sist när mitt tangentbord inte reagerade så kolalde jag upp det och ahde råkat tryckt på en knapp :)

Hej!
Sitter och är muttrig för att jag inte heller får tangentbordet att fungera. Bytte batterier (utan kabel) men den vill i alla fall inte fungera :-( Det är ett sånt där tangentbord med massor av knappar... undrar om det finns någon knapp som "stänger av"? Vill inte ringa min fd och fråga honom... Är så okunnig med sånt´ där, tyvärr... Kanske någon kloking här som vet var man kan kolla, vad man kan göra?

Kanske har den tappat anslutningen? Kolla på undersidan om det finns någon knapp märkt "Connect", och det borde finnas en sådan knapp även på dosan som är ansluten till datorn. Tryck på både dessa samtidigt och se om det händer något.

Annars kan du mycket väl ha kommit åt "knapplåset", leta efter en knappt märkt "lock" eller liknande ;)

Missarna hade kopplat loss en del sladdar på burken ;-) Sedan fungerade det prima.... Dock skönt med lite stöd här :-)
Hoppas att även trådskaparen fick hjälp med sin fråga. :bow:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 140
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka