Jag kan tala om att det inte ingår någon som helst utbildning i att supporta och sköta maskiner i någon som helst "sekreterarutbildning".
De flesta sekreterare/administratörer kan inte ett dugg mer om skrivare/kopiatorer/kaffemaskinen än någon annan. Så jag har aldrig fattat varför det är denna yrkesgruppen som ska fixa dessa problem.
Sedan ställer jag mig väldigt frågande till att ta in timmisar för sekreterare? Vart jobbar du - jag har tidigare jobbat som läkarsekreterare i 15 år innan jag läste in en kandidatexamen inom systemvetenskap - jag har ALDRIG någonsin varit med om att vi tagit in timmisar - inte ens när vi låg 2 månader efter med skrivningen.
I mitt nuvarande jobb som samordnare tas det INTE inte några timmisar. Om jag inte hinner med att vara med på ett möte och föra anteckningar, då får ordförande för mötet utse någon annan som skriver. Att skriva korrekta protokoll är inget man gör på en pisskvart och man tar absolut inte in några vikarier för att skriva protokoll eller andra mötesanteckningar.
Sedan undrar jag varför de flesta tar för givet att man är lågutbildad när man jobbar som sekreterare

. Den enda sekreterarutbildning som finns är "medicinsk sekreterare" - en 2-årig högskoleutbildning...
/Lizzie