Tant & Gubbtråd Part 8

Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Kan du inte ta en bild av nosnätet. Och berätta var du köpt det, jag tror att det vore något för Leo. han tycker inte det minsta om flugor och kan nästan få lätt panik när det är mycket insekter.
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Jovisst,här kommer en bild.Det är taget en tidig morgon,jag sa ju att hon var trött och nog hellre ville sova:D!

Det är lite slarvigt ditsatt märker jag,man får passa till det så det blir bra.

32541054.jpg


Sök på nosnät så hittar du var du kan köpa,jag köpte från webbutik J--p I-.3 nät kostar 319 kronor.
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Jag måste absolut testa det här på Leo. Men jag tror jag tar en gammal flughuva och slaktar och syr. Det blir billigare, och så vill jag ju veta om det funkar.
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Det ska bli intressant att höra om det hjälper på Leo också.

Det fästs med kardborreband på båda sidor av nätet,på det band som är närmast nosgrimman sitter kardborreband på tvären som man fäster runt grimman.Inte så lätt att förstå av min förklaring kanske,men en enkel och inte alls krånglig grej.

Idag har jag äntligen fått veden klar(ja,den ska ju in i vebon också),av det som såg ut så här,

32306147.jpg


har det nu blivit denna hög:) :

32544977.jpg


Särbon hann slita sig från sina egna projekt och snällt hjälpa mig att såga de sista stockarna så jag kunde klyva färdigt.Han fick även loss den felande delen på åkgräsklipparen,en ny blev inköpt och den satte jag på plats och nu klipper den igen:bump: (tills nästa del går sönder men den dagen den sorgen)!

Blir det ridning så blir det sent,nu ska jag strax iväg och se på fotboll.
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

I dag har jag varit på dressyrträning och det var kul men jobbigt i den underbara värmen. Jag hade inte haft den bästa uppladdning inför detta eftersom pålle stått hela helgen när jag varit på kattutställning men min "lilla" Maine Conn dam. Pållen skötte sig och nu ska vi bara komma på varför han går bra med hack men spänner hela sin kropp så fort ett bett kommer in i munnen på honom.

O110704.jpg
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Lånar.....


Börjar med att göra avbön.... Jag har nog gått för länge på marken när jag hållit på med hästarna.... Jag glömde den helt enkelt......

Några bildbevis på senaste hästträningen....
Först lite arbete på linan.. Uppvärmning... det blev skritt trav och galopp.
b023.jpg


Sen klädde vi på oss
b025.jpg


Sen blev det några varv på ridbanan...
backa039.jpg


Duktiga hästar får massor med beröm...
b046.jpg


När man är klar så ser man så här glad ut...
b050.jpg


Ni får ursäkta heffaklumpen där på ryggen... Jag är så sorgligt medveten om att jag är tung.... Men jag lovar... hon var oerhört positiv hela tiden.. och tyckte detta var jätteskoj... vi höll på i 5 minuter... och jag kommer inte att överanstränga henne i det fallet..... Jag jobbar som ni vet på mitt problem...
 
Senast ändrad:
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Den hästen...hennes huvud,på bilden där du tränsar:love:.

Tycker ni passar väldigt bra ihop,du SER i allafall inte för tung ut:).
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Håller med Mirameja, det ser bra ut. Hon ser jättelugn och trevlig ut, kul när det känns bra.

Nu ska jag ut en sväng med pållen, blir ju sista på 14 dar, sen får dottern ta över när vi åker på semester:) Känns behagligt ute, kanske en del flugor, får spraya på ordentligt:)
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Hon är så vacker din Bäcka :love: Och va duktiga ni är :banana::banana::banana:

Du ser inte alls ut som nån heffaklump och du är nog inte för tung för henne heller, titta på Bäckas öron, dom är ju framåt på alla korten. Hon ser inte det minsta obekväm ut över att ha dej på ryggen!!
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Tackar... det värmer.... Själv ser jag som sagt bare en jättemänniska...
Men jag har nog lite svårt att vara objektiv kanske..;)
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Men jäklar va pållen ser stooooor ut :eek: Använder du stege för att komma upp på honom eller ;)? Och hur gick det på kattutställningen?
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Tror du inte att det är så att vi alla har en skev bild av oss själva? Jag tror det faktiskt. Jag känner mej oxå som en heffaklump men folk runt omkring delar inte min uppfattning, eller så säjer dom bara så för att vara snälla :angel:
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

:banana::bump::banana: Snyggt syrran!!!!!!!!!!!!!!!! Ni är underbara tillsammans. Jisses vad kul ni kommer att ha framöver :D



Jag har fikat på min lilla bro! Morgonkaffet intogs i morgonsol i nyköpta möblerna. Såg till min förvåning att en liten fågel har ett bo i en tvärbalk (fyrkantsbalk) uppe i telefonstolpen...modernt, minst sagt :D . Försökt spana på den för att ta ett kort men den är lite kvick :o ...

Ska ta och ägna mig åt Rocket lite idag men för stunden tvättar jag en av hans sadelfiltar samt ska ut och ta en påtår. Fridens!
 
Senast ändrad:
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Pålle är bara 1,67 m hög och vi har gott om pallar på anläggningen så man kommer upp. Tackar för stenar, slipers och annat man använda för att kravla upp.

Kattutställningen gick kanonbra hon tog åter ett cert och var ett hårsmån att gå till "best in show".
Nästa utställning blir hemma i Helsingborg om en månad. Då blir hon förhoppningsvis Grand International Champion och eftet det ska hon vara mammaledig om alla tester är ok. Nervöst att leta partner. Snacka om arrangerat äktenskap.
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

*Svär lite över bromsar idag*

Det är Rockets arbetsdag så jag hämtade in honom och gjorde i ordning honom för lite jobb på lina i full utrustning. Nu har hans vargtänder kommit fram helt så det var inte tal om att ens lägga ett bett i munnen på honom. Det blev sidepull.

La en extra pad under den tjocka och sadeln låg genast bättre.

Så började vi jobba då...Rocket är en goding och försöker göra allt rätt. Galoppen sitter fint nu och det är balans och takt hela vägen. Skönt, då har han kanske slutat växa för dagen...traven är fin och hela hästen ser plötsligt mer mogen ut. Kul!!! Fast vi körde i motvind idag för bromsarna var fullständigt hysteriska...undrar om det blir oväder till kvällen. Så här bitska brukar dom inte vara. Jag hade dränkt in oss båda i diverse medel men likväl var vi under ständig attack:eek:...trots det klarade Rocket att hålla skallen kall och fixade till och med att utföra sidförande med en enkel handvisning från min sida ...:love:...han är min goding!!!!!!!!!!!!!!

Då bromsarna var som dom var släppte jag tanken på att sitta upp. Ville inte göra en jobbig sak ännu jobbigare. Tog in honom, la på ännu mer medel (Ultra Shield) och sen fick han gå tillbaka till Lilly som i protest roade sig med att sparka ut vattnet ur badkaret...suck...

En taskig bild på Rocket kommer här:
32548151.jpg
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

kl
Här blev det en sen kvällstur precis som igår.Hon är inte den allra piggaste för tillfället,blir att jag slöar till jag också och när hon då spritter till av ett djur i buskarna gäller det att vara med märkte jag idag:).

På vår travsträcka vaknade hon i allafall till ett tag och pinnade på rätt bra.

Hon ville klia mulen mot en stubbe trots nätet,så helt hjälper det inte då men det har blivit en avsevärd förbättring.

Tur att hovslagaren kommer i morgon,D:s ena baksko börjar sitta löst och en bit av hoven hade gått ur märkte jag i kväll:(.
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Jag borde packa för min Falsterboresa men sitter istället och installerar program på min nya dator och slösurfar lite.

Jag har gett pålle semester några dagar så jag hinner lata mig lite mer men jag tror inte han kommer att klaga. :D
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Halloj på er...

Sitter på jobbet och klockan har passerat midnatt med 1½ timme. Första passet på en jobbsnurra som avslutas söndag kväll kl 24.00

Det har inte blivit mer hästträning sen sist. Husrenovering och väder har kommit emellan.

Vi håller ju som bekant på och byter fasade på stugan. Det är ett hiskeligt jobb.. Så all ledig tid på dagarna går åt att vara hantlangare åt snickaren.. Vill ju inte hålla honom med jobb hela sommaren så då får man bita i lite.

När jag inte hivar plank till honom så målar plank för glatta livet. Och idag har jag dessutom varit eldvakt. Allt som vi river bort från den gamla fasade eldar vi upp. Så det har varit varm i dubbel bemärkelse.

När husjobbet är klart för dagen så har inte orken funnits till hästträning. Vädret har inte heller bjudit in till sådana övningar. I så fall får jag vänta och träna häst när mörkret lagt sig... Men långa timmar ute i solen på dagen får den effekten att jag sover rätt gott när den tiden kommer... Utom i natt då..
Men nu sitter jag på jobbet och kan inte träna häst i alla fall...

Får se om jag slinker in under helgen och ser hur det står till med er alla..
Som jag sagt tidigare ... Inläggen blir sporadiska när man jobbar intensivt..

Ha det gott
 
Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

kl

Satt och funderade på att det känns som om det var många som försvann från tråd 7 till tråd 8?? eller? Sen känns det som det inte alls är lika ofta vi skriver, och då kom jag ju på att även jag slarvar.... så här kommer ett inlägg från lilla mig (som förvisso inte har egen häst att skriva om just nu, men många lånehästar)

Det blev ett dressyr pass igår! Fast jag fick ju börja med att "be om ursäkt" och sade: nu får ni lova att inte skratta, till de andra i paddocken. Vi gjorde iallafall vårt bästa o jag sänkte kraven till att bara kräva trav på långsidan, låta honom gena i hörnen för att kunna hålla balansen och insåg att galopp är för tidigt än. En av de andra ryttarna sade att det såg ut som ponny ridning då vi kom in, haha! Kan jag hjälpa att han är 1.30, mkt otränad Islänning som inte bara är 5 gångare utan får till ca ytterligare 3 gångarter.
Han är mysig iallafall o mkt arbets villig.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
41 401
Senast: lytesout95
·
Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 503
Senast: Philosophia
·
  • Låst
Utrustning Hittade denna gamla tråd men den känns ju minst sagt gammal och de flesta red runt i börjes sadlar där. vissa av er kanske var med i...
Svar
1
· Visningar
919
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 758
Senast: FreSus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp