Tapet som passar ihop med denna

strawberrysylt

Trådstartare
Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall.

Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga färg tyvärr, bottenfärgen är inte beige, utan en superfin mjuk ljusgul färg.

Från hallen går en kort korridor mot sovrummet, i korridoren tänkte vi ha en annan tapet, kanske nåt i grönt känner jag? Med lite blad och växter kanske? Eller nåt helt annat? :p
Så tänkte höra om någon har nåt tips 😊 Den behöver gå ihop med den gula, det får inte vara för omaka.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231026-134304_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20231026-134304_Samsung Internet.jpg
    141,7 KB · Visningar: 132
Jag tänker grönrandigt

Tack för förslaget :) Du tänker att det blir rörigt med en mer mönstrad bredvid den andra mönstrade?
Jag funderar över det också, fast egentligen vill jag att det ska hända något i korridoren liksom!
Jag hittade den här och tycker den är cool! Inte hunnit visa pv än, men jag tror det kunnat bli häftigt:)
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231026-152915_Messenger.jpg
    Screenshot_20231026-152915_Messenger.jpg
    209,9 KB · Visningar: 114
Tack för förslaget :) Du tänker att det blir rörigt med en mer mönstrad bredvid den andra mönstrade?
Jag funderar över det också, fast egentligen vill jag att det ska hända något i korridoren liksom!
Jag hittade den här och tycker den är cool! Inte hunnit visa pv än, men jag tror det kunnat bli häftigt:)

Nej nej nej 😅 tycker inte alls att den passar ihop med första du visade.
 
Utan att ha sett hur det ser ut känner jag att jag nog hade målat den lilla korridoren i samma färg som den ni tänkt till hallen. Ytterligare en tapet skulle jag nog tycka kändes plottrigt. Alternativt någon lugn tapet i något enklare mönster som nästan upplevs som enfärgad.
 
Om du vill ha en till mönstrad tapet så hade jag valt en från samma kollektion eller en liknande kollektion, så att de harmoniserar med varandra. Tex denna (Midbec Clover) som finns i ett antal olika färger
 

Bifogade filer

  • 1698393833434.png
    1698393833434.png
    277,8 KB · Visningar: 63
Jag är kanske en partypooper nu, men jag hade haft samma tapet i korridoren som i hallen Det känns som att det kan bli väldigt plottrigt annars. Men jag blir gärna motbevisad.

Nej, det tycker jag inte. Jag bad ju om förslag. Men att ha samma i korridoren också är inget vi övervägt hittills, känns som om det kommer bli tråkigt att ha samma även där. Men vi får se hur det känns, kanske kommer vi på att det blir bäst. :) Vi gillar ju denna tapeten båda två och det finns inte massor av tapeter vi tycker lika om direkt XD.

Nej nej nej 😅 tycker inte alls att den passar ihop med första du visade.

Haha :P Det blir inte den i alla fall. Pv tyckte inte om den, vilket jag inte trodde heller, men jag kunde ju hoppas :P
Utan att ha sett hur det ser ut känner jag att jag nog hade målat den lilla korridoren i samma färg som den ni tänkt till hallen. Ytterligare en tapet skulle jag nog tycka kändes plottrigt. Alternativt någon lugn tapet i något enklare mönster som nästan upplevs som enfärgad.
Som sagt, samma färg tror jag inte att det kommer bli, men vi får se. Det är absolut inget som ska hända imorgon eller ens i år, så det är ju inte alls någon panik, men bara roligt att fundera över tycker jag :). Så lugn att den upplevs enfärgad är inte riktigt min melodi :P. Jag kan gilla enfärgat absolut, men just här känner jag at jag gärna vill att det ska hända något, när jag tänker på enfärgat i korridoren känns det trist. Men vi får överväga det :) , som sagt jag har ju funderat själv över ifall två mönstrade blir rörigt.

Om du vill ha en till mönstrad tapet så hade jag valt en från samma kollektion eller en liknande kollektion, så att de harmoniserar med varandra. Tex denna (Midbec Clover) som finns i ett antal olika färger
Jo, det där har jag tänkt på, jag gillar verkligen Midbecs tapeter och har kollat runt bland dem och ska kolla mer. :)

----

Det blir nog lite svårt att tipsa i om att bilden på tapeten skiljer sig så konstigt mycket från verkligheten och jag inte lagt upp någon bild på hallen och korridoren. Blir nog inte så lätt då.
Men vi känner nog som sagt att vi vill ha en annan tapet där än i hallen iaf, det tror jag, men är som sagt ingen panik.

Fortsätt gärna tipsa! Ska se om jag kan hitta rättvisande bilder.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 284
Hemmet Är det någon som vill hjälpa mig med lite tapet-inspiration? Jag behöver tapetsera om i vardagsrummet och jag vill gärna ha en fondvägg...
Svar
0
· Visningar
522
Senast: Daff
·
Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden...
2
Svar
29
· Visningar
2 187
Senast: vallhund
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 424
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp