Bukefalos 28 år!

Tappat grejer som blivit stulna :(

Lycanthrope

Trådstartare
Idag selade jag på shetlandsponnyn med ny sele och ny rockard och rullade ner till grannen som är riktigt duktig på körning, skulle kolla hur allt satt.
Tömmar och baksele satte jag i rockarden, där man har fötterna.
Det ramlade ur på vägen till grannen, märkte det precis när jag kommit fram och tänkte att jag tar det på vägen hem igen.
Det är bara 500 meter mellan oss, dom bor mittemot ungefär, bara lite träd och åker mellan, man ser nästan vårt hus.

På vägen hem är det borta, någon har stulit :(

Jag mötte bara 3 bilar, varav 2 kom från grannens gård så dom kan det inte vara. Alla mötte ju mig med vagnen och borde förstått att det kom från mig isåfall. Kan ha kört någon bil medan jag pratade med grannen, var bara där ett par minuter.

Alla känner alla längs den här vägen, kör inte främlingar här utom i undantagsfall. Bor inte så mycket folk här så om nu någon tagit det i all välmening borde dom ju kollat med grannen som förutom mig är den enda som har hästar här, och alla vet vem hon är.


Är så ledsen :( Var väl mitt fel att jag tappade det, men ändå.
Helt nya tömmar och ny fin baksele. Känns jättetrist.
 
Sv: Tappat grejer som blivit stulna :(

Idag selade jag på shetlandsponnyn med ny sele och ny rockard och rullade ner till grannen som är riktigt duktig på körning, skulle kolla hur allt satt.
Tömmar och baksele satte jag i rockarden, där man har fötterna.
Det ramlade ur på vägen till grannen, märkte det precis när jag kommit fram och tänkte att jag tar det på vägen hem igen.
Det är bara 500 meter mellan oss, dom bor mittemot ungefär, bara lite träd och åker mellan, man ser nästan vårt hus.

På vägen hem är det borta, någon har stulit :(

Jag mötte bara 3 bilar, varav 2 kom från grannens gård så dom kan det inte vara. Alla mötte ju mig med vagnen och borde förstått att det kom från mig isåfall. Kan ha kört någon bil medan jag pratade med grannen, var bara där ett par minuter.

Alla känner alla längs den här vägen, kör inte främlingar här utom i undantagsfall. Bor inte så mycket folk här så om nu någon tagit det i all välmening borde dom ju kollat med grannen som förutom mig är den enda som har hästar här, och alla vet vem hon är.


Är så ledsen :( Var väl mitt fel att jag tappade det, men ändå.
Helt nya tömmar och ny fin baksele. Känns jättetrist.


Sätt upp ett plakat att du tappat det så kanske den som "hittat det vet vem det tillhör, annars polisanmäl det som försvunnet om det är lite värde i det.
 
Sv: Tappat grejer som blivit stulna :(

Ska sätta upp lapp i affären som ligger nära, man kan ju alltid hoppas
 
Sv: Tappat grejer som blivit stulna :(

Gå och prata med grannen! De där två bilarna som kom från deras gård kan det ju ha varit. Be grannen att fråga bilägarna om de har "hittat" dina saker.
 
Sv: Tappat grejer som blivit stulna :(

Hon har redan frågat dom och dom hade inte ens sett något. Det kan bara ha legat på marken 2 minuter från jag tappade dom till bilarna passerade.

Vet inte var grejerna kan ha tagit vägen. Det var ju någon mer bil som körde förbi som jag inte kände igen, när jag var på grusvägen in mot grannen (svängt av den som går från oss, vi bor vid vägen)
 
Sv: Tappat grejer som blivit stulna :(

Alltså - jag vet inte... Men - hade jag sett en baksele och tömmar ligga på en väg hade jag garanterat stannat och plockat upp dem! Så de inte skulle bli förstörda.

Sedan hade jag åkt till polisen, eller lämnat in dem på något ställe där de kan bli återfunna (affären kanske??)

Kanske är grejorna på väg till dig igen?
 
Sv: Tappat grejer som blivit stulna :(

Det hade jag också gjort - och det är ju inte säkert att de som har plockat upp det vet vad det är för nåt och därmed inte tänkt på att kolla med någon närliggande hästgård.

Jag hade nog inte förutsatt att det är stulet på en gång, snarare tappat och borta för tillfället.
 

Liknande trådar

Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
565
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 184
Senast: Skjøldur
·
Relationer En av killens pappas kompisar ringde killen och undrade lite. Tydligen är pappans telefon avstängd igen, så han går inte att nå. Går...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp