Tårtor, bröd, kakor och annat

Jag har aldrig gjort maränger av italiensk marängsmet (eller vad man ska säga), hade inte koll på att det funkade :idea: Bra tips, det ska jag göra imorgon!

Inte jag heller. Men jag är väl skadad av att ha tittat för mkt på bak-/matlagningsprogram... Google kommer hjälpa dig hur du gör :angel::p
 
Jag har aldrig gjort maränger av italiensk marängsmet (eller vad man ska säga), hade inte koll på att det funkade :idea: Bra tips, det ska jag göra imorgon!
Personligen skulle jag inte göra vanliga maränger på den smeten. den beter sig inte riktigt som vanlig fransk maräng som är den man brukar baka i ugn. Italiensk maräng är bra att göra fruktmousse på eller smörkräm om du vill ha annat att göra på den.
 
Personligen skulle jag inte göra vanliga maränger på den smeten. den beter sig inte riktigt som vanlig fransk maräng som är den man brukar baka i ugn. Italiensk maräng är bra att göra fruktmousse på eller smörkräm om du vill ha annat att göra på den.

Det med frukt lät gott :love: ... misstänker dock att jag inte tål det som är i, så det är dumt att jag läser den här tråden ens...:cautious:
 
Jag var så irriterad på vintern som aldrig tar slut att jag bakade en citronmarängpaj i helgen. Väldigt god, funderar nu på att kuppa in den som efterrätt till midsommar även om den inte innehåller jordgubbar.

Men fick massa italiensk maräng över, någon som har ett tips vad man kan göra av den?
Jag gjorde också det i veckan. Kan tipsa om att ge bort smeten till små barn, de äter upp den på nolltid :D
PXL_20230308_150340445.jpg

Bildbevis på väldigt god paj.
 

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 627
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 344
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 613
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp