Tarzan- in memorian.

KungTulle

Trådstartare
Idag kl 1030 slutade Tarzan att leva. Gammal kisse ca 13 år, med en husse som inte kunde skaffa lägenhet på studieorten.

Jag matat kisse i husses lägenhet sedan i somras....

Försökt hitta bra nytt hem utan resultat.

Husse inte ens tagit sig ledit ngn extra dag för att komma ner till Skåne och vara med när Tarzan avlivades.

Fan vad jag är arg och ledsen.

Varför ta en lärlingsplats på ett års tid UTAN att fixa för kissen först?

Varför inte avstå ett par år om nu det inte kunde ordnas för katten just nu. Kanske fixat boendet däruppe FÖRST och accepterat lärlingsplatsen sen? (Ja lärlingsplatsen kunde han mycket väl fått litet senare det var inte precis kö!!!).

Jag lovade att passa katten i två till tre veckor! Sedan sa han att han skulle komma tillbaks i augusti, sedan var det i november! I november fick jag reda på att han skulle ha lärlingsplatsen till AUGUSTI!

Katten har alltså varit nästan helt själv i 7 månader!!!!! Ja husse har varit nere ett par dagar varje månad, (men då oftast hälsat på hos kompisar och festat etc och INTE varit med katten....0.

Jag har kunnat sitta med katten och kela en och annan halvtimme, men jag har ju gård och djur och jobb och inte kunnat vara där särskilt mycket....

Kul med en sk kompis som stjälpt över HELA ansvaret till mig SAMT låtit mig ta smällen och det hela obehagliga hos distriktaren med avlivningen etc etc....

Kung Tulle e INTE glad nu kan jag lugnt säga!

/Kung Tulle
 
STACKARS katt säger jag bara..... :cry:
Tur att det fanns någon som var hos den iaf.
 
Sånt gör mig så fruktansvärt arg så jag vet inte vart jag ska ta vägen :mad: :cry:

En stor eloge till dig, som såg till att han fick ett bra slut iaf, bättre det än att vara herrelös...
 
Fyfan vilken oansvarig människa! :mad:
Det var bra gjort av dig att ta hand om katten såpass länge som du gjorde och gav den ett bra slut.
 
bra gjort, men jag förstår att det var jobbigt. :( har själv varit med om ungefär samma sak.
Förra våren kom en katt hem till oss(långhårig och jättegosig)som hade hemsk päls med knutor över hela ryggen. Jag anade direkt att han var hemlös, men jag tänkte inte så mkt på det där ett tag. Sommaren gick och "Oskar" som vi kallade honom so över hos oss nästan varje dag. När vi hade öppet dörren hos oss, sprang han in och åt av våra katters mat. Han ville bo hos oss och det märkte man. Min farmor fick nog och ringde till folk som brukade ta hand om katter. En av dom kom hem till oss och hon visste vems katt det var. Dom här människorna brydde sig inte alls om sin katt. Han hade stått ute flera år i kyla, regn och rusk. Vi ringde till ägarna och dom kom och hämtade honom. Vi sa att dom skulle ge honom mat och hålla honom inne ett tag så han inte kom till oss på en gång.. men nästa dag stod han där utanför vår dörr igen. Jamandes. Så här höll vi på några gånger, men hösten kom. Hans päls såg bara hemskare och hemskare ut. Vi kunde inte låta honom stå där ute längre. Det var ju så kallt. Jag tog in honom och jag tvättade honom och gav honom mat. Han var så fin. Samma dag ringde mamma veterinären. Vi fick bestämma oss om vi skulle behålla honom eller avliva honom. Vi valde det senare. Eftersom hans päls var tvungen att rakas bort och det hade blivit en dyr resa till en annan större klinik. Dessutom har vi ju redan två katter. Oskar var inte ens kastrerad.
Han fick somna in den dagen :cry: och jag är så glad för hans skull. nu slipper han ju lida mer.
Vila i frid Oskar och Tarzan
 
Mmm i detta fall har ju hussen varit heldum.... men katten bodde hos honom i många år och hade det då bra!

Hussen räddade honom från en missbrukare som slog och sparkade katten etc och gav Tarzan ett hem.

Men allting blir ju inte alltid perfekt...

Men jag e ledsen på honom ändå. :cry:

/KT
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp