Tassavgjutning i gips

Bapelsin

Trådstartare
Jag skulle vilja göra en avgjutning av Noras tassar men vet inte riktigt vad jag ska använda. Är det någon här som gjort avgjutning i gips? Jag tänker så som man gör med bebisars händer och fötter.
 
Det finns färdiga set med gips, lera instruktion och allt att köpa. De borde väl gå att använda till hundtassar också?
Det finns bl a på den största (?) pysselbutiken som börjar på bokstaven P och slutar på uro :).
Jag har gjort till äldsta barnen, men det var länge sedan. Kladdigt, men inte så svårt, som jag minns det...
 
Det finns färdiga set med gips, lera instruktion och allt att köpa. De borde väl gå att använda till hundtassar också?
Det finns bl a på den största (?) pysselbutiken som börjar på bokstaven P och slutar på uro :).
Jag har gjort till äldsta barnen, men det var länge sedan. Kladdigt, men inte så svårt, som jag minns det...
Tack för tips men jag tänker att pälsen fastnar i gipset?
 
Vi köpte något sånthär:
1669970603189.png

För att göra avtryck för dottern och passade även på att göra för hund och katt. Blir ju inte riktigt samma sak som gips, men det var väldigt enkelt! (+färgen ska ju vara bebisvänlig så jag var inte så orolig för att djuren skulle slicka i sig den, även om vi drog av tassarna med en våt trasa efteråt)
 
Vi köpte något sånthär:
Visa bifogad fil 106856
För att göra avtryck för dottern och passade även på att göra för hund och katt. Blir ju inte riktigt samma sak som gips, men det var väldigt enkelt! (+färgen ska ju vara bebisvänlig så jag var inte så orolig för att djuren skulle slicka i sig den, även om vi drog av tassarna med en våt trasa efteråt)
Tack för tips men jag vill gärna ha en form och inte bara avtryck 😊
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har upptäckt att Tilda har märkliga förhårdnader eller liknande på sina två baktassar. Jag har inte tidigare sett detta, även om hon...
Svar
7
· Visningar
880
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 183
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
353
Senast: hastflicka
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp