Tasty hundfoder

Gnist

Trådstartare
Någon som testat??

Hur tycker ni att det är? bra/dåligt?

Har blivit tillfrågad om att prova det på jyckarna och tänkte då prova energifodret. Ligger ju lite lägre i protein och fett än det jag kör på nu, men är ju bara hälften så dyrt..
Funkar det så är det ju bra och funkar det inte, så får jag gå tillbaka till det jag kör på nu. Viktigast är ju att hundarna mår bra :love:

Många som har draghundar i relativa närområdet använder detta foder och är nöjda i alla fall..


Energivärde 1.455 kj per 100g
Protein
27,0%
Därav
Råfett
14,0%

Kalcium (ca)
1,3%

Kolhydrater
514,5%

Fosfor (P)
1,0%

NFE
38,5%

Magnesium (Mg)
0,15%

Växttråd
2,5%

Natrium (Na)
0,3%

Aska
8,0%

Kalkium (K)
0,38%

Linolsyrainnehåll
1,0%


VITAMINER
Innehåll per kg

Vitamin A
7000 IE

Vitamin E
60 mg

Vitamin D3
890 IE

Biotin
0,15 mg

Vitamin B1
4 mg

Folacin
0,2 mg

Vitamin B2
5 mg

Ca pantotenat
10 mg

Vitamin B6
6 mg

Niacin
30 mg

Vitamin B12
0,03 mg

Kolin
1250 mg

SPÅRELEMENT
Per kg tillsats
Mangan (Manganoxid)
4 mg
Jod (Kalciumjodal)
0,15 mg
Kobolt (Koboltsulfat)
0,15 mg
Zink (Zinkoxid)
90 mg
Koppar (Kopparsulfat)
5 mg
Järn (Järnsulfat)
50 mg
Selen (Natriumselenit)
0,1 mg
Innehåller EU-godkända antioxidanter
 
Sv: Tasty hundfoder

Hej!

Jag använder Tasty energi till mina två flattar, två och ett halvt och 1 år. Uppödaren använder oxå fodret, föräldrarna har det till sin gråhund på ett och ett halvt, BC:na på tre år & den andra på 10 veckor även stövarkorsningen på ett halv år äter det.

Alla är jättenöjda! Jag tycker att mina är kanon i hullet och jättefina i pälsen, + att priset är bra. :smirk: Iaf för att vara ett energi foder.

Föräldrarna har även Tastys standard foder under "lågsäsongen" då hundarna inte arbetar fullt så mycket och de tycker att det funkar bra.

Vet att Stövarklubben här i Småland använder sig av fodret oxå, de gör mycket reklam om det och fungerar som återförsäljare.

Men som sagt, mina åsikter om fodret är att det är bra, rimligt pris och jag har inte hört ngn hund som inte funkat på det.


Kan väl tillägga att min fullvuxne kille på ca 34 kilo äter 5 dl om dagen, ung. så går det åt en 15 kgs säck i månaden. Han arbetar inte fullt då, men vi tränar en del jakt och tävlar i lydnad och har ett hyfsat aktivt liv.

Lycka till och jag tycker verkligen att det är väl värt att prova! Återkom gärna med dina reflektioner, vad jag har sett av dina inlägg här på buke så verkar du va riktigt kunnig, så det vore kul att få höra vad du tycker om det!! :bump:

// Karin
 
Sv: Tasty hundfoder

Kul att höra att fler är nöjda med det.
Tog hem några säckar igår, så testperioden har börjat :D
 
Sv: Tasty hundfoder

Vad ligger det på i pris?

Jag funderar också på att byta. Vill egentligen inte, men kan säga att det går åt mycket mer foder sen det kom en labbe han i huset ;)
Han äter nästan lika mycket som mina 3 schnauzrar ihop..
 
Sv: Tasty hundfoder

Oj, min Amstaff skulle inte klara sig på det fodret. Visserligen är han ingen storätare så han behöver mat fullproppat med energi, men ändå. Dina hundar borde vara mer aktiva (Åtminstone jakthundarna), kräver dom verkligen inte mer?

Mina äter ett foder med 30/32 nu, och det håller sig båda fina på. Bra päls, perfekt hull, bra muskler (Hanen består nog av bara muskler..) och mycket energi.
Dom leker vilt i 3-4 timmar om dagen, går promenader och enkel träning. Ska visserligen börja dra med dom nu i sommar också.
 
Sv: Tasty hundfoder

Jag har också kikat lite på det fodret. Jag var intresserad av Premium fodret i sånnafall. Tyvärr finns det ingen återförsäljare i närheten. Mina äter nu Kronch laxfoder. Uppdatera gärna hur det verkar fungera.
 
Sv: Tasty hundfoder

Det foder de har gått på ligger på 25/14 och det håller de bra hull och hår på, så just på protein och fett skiljer det sig inte så mycket..

Visst är mina hundar aktiva, men det finns ju ingen anledning att proppa i dem mer än de behöver ;)
 
Sv: Tasty hundfoder

Jag har gett lite olika pris på det, beroende på vem som varit återförsäljare men ca 220:-, mer eller mindre, har jag gett för 15 kg energi foder.
 
Sv: Tasty hundfoder

Hanen åt ett "vanligt" foder förut, men hade inte tillräckligt med muskler för min smak, och något dåligt hull. Han är så enormt aktiv, både fysiskt och psykiskt. Tiken fungerar på ett vanligt foder när hon är i bra kondition, nu äter hon fortfarande upp sig och det går låååångsamt även på detta foder. Men hon har för första gången på länge verkligen börjat röra sig också, så det är väl inte så konstigt.
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag ska bli med kanin :) Och jag längtar så efter honom! Under tiden jag väntar så har jag ju nördat in totalt på kaninfoder. Vet att...
2
Svar
26
· Visningar
4 072
Senast: _Maria_
·
E
Foder & Strö Var och handlade foder i onsdags, skulle köpa Miner Grön. Tjejen som jobbade sa att de inte hade det, men vi har Vitafor Vital och det...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Har ett halvblod på ca 550 kg som jag tänkte fodra med följande: 10 kg Silage 2 kg hö 100 g Vitafor Vital Alla vanliga behov är...
Svar
4
· Visningar
725
Senast: mirage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp