tatueringstråden, del 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår köpte jag en deal med 2 timmar på "min" studio. Idag var jag inne och bokade tid. Tyvärr får jag vänta i två månader :cry:
Sen har jag en till som är spikad i både motiv och placering. Två spikade motiv men inte placeringar. Två som är nästan spikade men inte placeringen. Och slutligen 2-3 stycken som är planer :p
 
@LadyCovergirl Men! 2månader är ju ingen tid alls!! Har väntat över ett år för två av mina! :p
(Men jag veeet, när man vill göra det NU då vill man inte vänta alls och då känns allt som en evighet..!)

Har själv ett par bestämda motiv och placeringar, men den jag allra helst vill göra filar jag lite på, den ska bli perfekt! Dock ingen tid för någon just nu.. :down:
 
Är det någon här inne som har piercat bröstvårta? Jag är nämligen sjuuukt sugen på att göra det men har inte piercat mig sen jag tog hål i öronen hos frisör när jag var 11 år gammal. = väldigt nervös. Har en kompis som gjort det och hon sa att det var den minst smärtsamma piercing hon gjort (hon har diverse krimskrams i öronen, haft läpp och tunga). Det låter ju lovande men hon tyckte inte det gjorde ont att tatuera sig heller. Sen undrar jag om ni upplevt någon skillnad i känslighet? Alltså vid beröring. Min kompis upplevde ingen skillnad men vet andra som tycker det är stor skillnad.

Några erfarenheter?

Piercade båda bröstvårtorna samtidigt (vilket tydligen inte var helt vanligt, då de flesta backade ur efter den första, p.g.a. smärta, den andra gör ondare än den första). Nu anser visserligen jag att att göra själva piercingen är inte så farligt jämfört med smärtan när kroppen upptäcker att ett främmande föremål gjort ett hål och bosatt sig där. Då har jag 14 hål i öronen där typ alla utom 2 är hemmagjorda, piercat mig i tungan (4 ggr pga olika anledningar) och en smiley.
Så när själva piercingarna gjordes, visst det kändes, men det var ju ingenting mot det som kom sedan, var i Malmö hos en kompis. På väg hem till henne igen, tvingades jag gå in på en känd hambugerrestaurang och beställa ett glas med is och gå och hålla mot tuttarna lite diskret för att stilla smärtan lite. Väl hemma åkte bhn av illa kvickt. Sen var det lugnt. Hade ringar tills det läkte bytte sedan till barbell.
 
Fortsatte på magen idag, tjuren har jag ritat själv, denna gång kanske det syns tydligare att de sitter på magen ;)
11176630_801236146638193_1344753116_n.jpg
 
"min" tatuerare från Göteborg ska ner till Skåne om några veckor och göra gästspel på en studio... Det rycker verkligen i tatueringsnerven nu! Såå jävla sugen! Överväger faktiskt en sternum tatuering, alltså under brösten typ... Trots lite hängpattar och inte smal mage, men det kanske gör susen för självförtroendet precis som min påfågel :p En sån borde man ju klara av på sådär 6-7 timmar tycker jag... Jag vill ju ha nått som inte tar typ 6-7 sittningar den här gången haha :p
 
"min" tatuerare från Göteborg ska ner till Skåne om några veckor och göra gästspel på en studio... Det rycker verkligen i tatueringsnerven nu! Såå jävla sugen! Överväger faktiskt en sternum tatuering, alltså under brösten typ... Trots lite hängpattar och inte smal mage, men det kanske gör susen för självförtroendet precis som min påfågel :p En sån borde man ju klara av på sådär 6-7 timmar tycker jag... Jag vill ju ha nått som inte tar typ 6-7 sittningar den här gången haha :p

Aj! Hur har man bh när det läker? Inte alls? Annars kan det vara väldigt snyggt oavsett kroppsform.
 
Aj! Hur har man bh när det läker? Inte alls? Annars kan det vara väldigt snyggt oavsett kroppsform.
Beroende på hur högt upp den sitter antar jag det blir sportbh eller inget alls i början :p Men ja det är sjukt snyggt, så funderar på det.. Även om det säkert gör sjukt ont!
 
Jag hade inga problem med att ha bh när jag gjorde min över revbenen, man får bara se till att ha en som sitter bekvämt och inte för hårt! :up:
 
Beroende på hur högt upp den sitter antar jag det blir sportbh eller inget alls i början :p Men ja det är sjukt snyggt, så funderar på det.. Även om det säkert gör sjukt ont!
Jag gick utan de första dagarna (hade VÄLDIGT tajt träningslinne som lite extra stöd, har som tur är inte så mycket bröst ändå så :P )
Sen sportbh ett par dagar, sen gick det bra med vanlig igen :) "stålskenorna" (vad tusan heter det?) i bhn hamnade på min tatuering så därför var det obekvämt när tatueringen fortfarande var öm :D
 
@Nixehen Oh vilken tjusig tatuering! :D
Är Tatuering Visby ett ställe du rekomenderar?:) Planerar ny tatuering till hösten men vet inget om tatueringsställerna här i stan!
 
@Nixehen Oh vilken tjusig tatuering! :D
Är Tatuering Visby ett ställe du rekomenderar?:) Planerar ny tatuering till hösten men vet inget om tatueringsställerna här i stan!
Tack! :D
Det är det absolut! Jag har gjort två av mina där, båda av Kija - och hon är toppen! ^^ Är säker på att de andra två är lika bra dom - lite beroende på vad man vill ha för motiv då. Men om du vill ha tid där så kontakta dem nu, för väntetiden är låååååång!
 
Kw9b-ZYdWPZTypOHF-9tqI2afIFqRZrwhc2RlEQ4W8E

Min fina nya tatuering under brösten! Den är ca 3 veckor nu, så den har läkt klart :) Den ser lite sne ut, men det är jag som är krokig på bilden :o Den ska få en omgång till, ska i mer svart i nedre framkant/mitten och längst ut på sidorna. Och jämnas till lite i skuggningen. Det gjorde fruktansvärt ont (kunde knappt ligga still i stolen efter ett par tre timmar...), så jag gjorde det nog inte så lätt för min tatuerare :o:cautious::banghead: Men, jag känner mig så jävla snygg i den, älskar den :love:
 
Kw9b-ZYdWPZTypOHF-9tqI2afIFqRZrwhc2RlEQ4W8E

Min fina nya tatuering under brösten! Den är ca 3 veckor nu, så den har läkt klart :) Den ser lite sne ut, men det är jag som är krokig på bilden :o Den ska få en omgång till, ska i mer svart i nedre framkant/mitten och längst ut på sidorna. Och jämnas till lite i skuggningen. Det gjorde fruktansvärt ont (kunde knappt ligga still i stolen efter ett par tre timmar...), så jag gjorde det nog inte så lätt för min tatuerare :o:cautious::banghead: Men, jag känner mig så jävla snygg i den, älskar den :love:

Bilden funkar inte :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
80
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 483
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 204
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp