tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 382
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Haha okej, tack för varningen! jag hade garanterat fått panik :p

Usch, vill bara att de ska vara läkta och klara, får ont i magen av det här.

Det blir sällan lika tydliga och "hårda" skorpor på tatueringar som på vanliga sår eftersom man smörjer så pass mycket. :)

Kom förresten ihåg att vara noga med solskydd på tatueringarna! Lyckas man bränna sig rejält kan tatueringar tyvärr bli rätt så fula..

Okej! Jag är ju som sagt helt grön på detta så det är med hjärtat i halsgropen jag följer läkningen av mina små hjärtan. Jag kommer garanterat ramla in här med lite aaaaah-ska-det-se-ut-såhär???-inlägg ;)

Det ska jag vara noga med! Du menar även efter att de har läkt alltså? Jag kommer troligen att tillbringa hela vintern i stark fin sol så i såna fall lär jag se till att solskydda dem ordentligt.

Aaaah! Min gubbe tappar ansiktet!! Ett tunt lager ansikte håller på att lossna men som väl är så är han svart därunder också. Är detta normalt? Tappar han ansiktet för tidigt eller är detta OK? Det verkar som ett lager av hans ena arm också är på väg av, är det ok och som det ska?

Upptäckte ansiktstappandet efter att jag duschade och är nu väldigt noga med att inte nudda honom där. Han kliar lite (fantomsmärtor?) - är det normalt och hör till läkningen eller är det nåt fel?

Att din gubbe kliar och tappar diverse kroppsdelar är helt normalt. :) Läkningen är väldigt individuell, för vissa kan det ta jättelång tid innan tatueringen börjar läka och för andra kan det gå hur fort som helst.

När jag gjorde min älskade Kokomo började han flagna och tappa diverse delar av sig själv efter bara två dagar. Men vad du än gör, så låt bli att klia! Än hur frestande det är. :)

Det är normalt att man tappar en del, du kommer säkert få gå tillbaka om några veckor och göra om några linjer. Mitt råd är att vänta i alla fall en månad, jag fyllde i min efter två veckor, och ont som fan gjorde det eftersom det då var ett sår. Jag trodde det skulle kännas som när jag tatuerade mig, men där hade jag fel. :P

Aaaah! Min gubbe tappar ansiktet!! Ett tunt lager ansikte håller på att lossna men som väl är så är han svart därunder också. Är detta normalt? Tappar han ansiktet för tidigt eller är detta OK? Det verkar som ett lager av hans ena arm också är på väg av, är det ok och som det ska?

Upptäckte ansiktstappandet efter att jag duschade och är nu väldigt noga med att inte nudda honom där. Han kliar lite (fantomsmärtor?) - är det normalt och hör till läkningen eller är det nåt fel?

Allt är fullt normalt. :) Var glad om det bara kliar "lite", jag håller på att bli sinnessjuk varje gång haha.

Det där var ungefär det värsta svar jag kunde få, finns inte en chans att jag vill gå tillbaka och fylla i nåt. Än så länge, peppar peppar, ser det jättefint ut där det har lossnat och jag beeer så till gud att jag inte ska behöva fylla i. Vill.inte.
anledningen till att jag frågade om det var lugnt att det lossnade lite var ju för att jag är rädd för att behöva just fylla i. Att man kan fylla i i efterhand vet jag ju om liksom.

Stormkast & Living_Dead: Nej, inte en chans att jag kliar! Nu kliar det asmycket men inte en chans att jag kliar, har varit med om mycket värre än så här. Min fina gubbe ska inte klias på inte! :D

Typ KL
Har alla behövt fylla i efteråt?

Jag behövde bara fylla i min första, så det är långt ifrån säkert att det måste göras.

håll tummarna för att jag slipper, jag vill verkligen inte! urk, ångest på detta.

:/

Okej! Jag är ju som sagt helt grön på detta så det är med hjärtat i halsgropen jag följer läkningen av mina små hjärtan. Jag kommer garanterat ramla in här med lite aaaaah-ska-det-se-ut-såhär???-inlägg ;)

Det ska jag vara noga med! Du menar även efter att de har läkt alltså? Jag kommer troligen att tillbringa hela vintern i stark fin sol så i såna fall lär jag se till att solskydda dem ordentligt.

Hihi ;)

Ja :) Iaf första året så är tatueringen fortfarande rätt känslig. Men ser man bara till att smörja så är det lugnt!

Han kliar lite (fantomsmärtor?) - är det normalt och hör till läkningen eller är det nåt fel?

Även "vanliga" sår kliar när de läker, det är bara det att man är så himla medveten om hur tatueringar känns. Det har jag märkt nu i efterhand när jag fått andra sår, blir så jäkla klisugen! Där bryr mig sig ju dock sällan om ärrbildning ;)

Typ KL
Har alla behövt fylla i efteråt?

Yep. Tyvärr! Har du tur så kanske det dock inte behöver mycket :)

Har en ödla i svart drygt 1dm lång på insidan av vänster vad. Min kliade iprincip ingenting (gick och väntade på att den där fruktansvärda klådan som man ABSOLUT inte fick klia på skulle dyka upp, men ingenting) och fjällade bara lite när den läkte. Fick gå tillbaka och fylla i den knappt 2 månader efter att jag fick den gjord då den blev lite flammig. Att fylla i den var inte så farligt smärtmässigt som att få den gjord första gången så att säga.

Däremot så kliade min FRUKTANSVÄRT MYCKET när den skulle läka efter ifyllningen. Trodde jag skulle få psykiska men eller nått... För att kompromissa så klappade/slog jag lite halvbestämt (såsom man gör när man ska klappa händerna) ovanpå. Det lindrade kliande en liten stund.

Har bara behövt fylla i den som jag kliade sönder :D Resten har läkt problemfritt. Och då är det stora motiv.

Jag har 13 stjärnor över ena vaden och en svala på vardera höftben/mage.
Båda mina läkte mycket fint, fjällade knappt och kliade inte :D
Mina tatueringar är 5 och 4år gamla och jag har inte behövt fylla i dem än, stjärnorna är svarta och svalorna ä i färg! :) Men blir nog att fylla i lite färg i september då jag ändå ska göra nästa :)

Som någon nämnt, så kan man slå lätt på tatueringen om det kliar och sysselsätta sig med annat ;)

+ alla andra!

Tacl för era svar! Jag blev mest förvånad över att det förutsattes att jag säkert skulle behöva fylla i, eftersom jag tolkat det som att alla inte behöver det. Och om man tittar här i tråden så verkar det variera väldigt mycket.

Att inte klia är inga problem för mig, tycker inte att det är svårt att låta bli hur mycket det än kliar :)

Gubben har för övrigt tappat det mesta av skorpan/hinna och ser hittills väldigt fin ut. Förhoppningsvis fortsätter den se så fin ut - under tiden så smörjer jag och smörjer jag den för fulla muggar ;) :D

4-5 gånger per dag sa tatueraren så jag kör på det.

*kl*
Min fågel börjar bli en rugguggla :p
Det värsta med att tatuera sig är att ta bort plasten och när det börjar läka. Kliandet och att det släpper färg är inte trevligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 248
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • Fördelar/ nackdelar med tinker?