tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 425
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Åh, ledsen att göra dig besviken men det finns ingen anledning att vara imponerad - jag fick förklarat för mig innan att insidan av överarmen var ofarlig att göra så jag trodde på det :D Haha, typiskt mig - totalidiot liksom som först när de håller på att tatuera får höra att det tydligen ska göra asont (det gjorde det).

whwycd: Äsch, det har nog inget med fett att göra. Du kanske bara har en fenomenal smärttröskel? Jag har ingen alls. Mitt ex brukade säga att jag har en smärtgrop istället för tröskel.
Aah, jag förstår! Tror jag :D

Jag är din motsats :) Utsidan på underarmen (benet) var inget problem, jag läste hela sittningen (5 h) :D Men insidan på överarmen är överjävligt, huden är så tunn där. Kör man en längre sittning så brukar man ju iallafall domna av efter ett tag (för mig tar det 30-45 min), förutsatt man kör på samma ställe. Den turen hade jag inte när jag gjorde min chestpiece, utan där hoppades det runt hela tiden :cry:

Haha sorry!

Nä, alltså, alla varnade mig och ba 'nej nej, gör det inte' och jag ba 'nä, men asså, jag är rätt hård så det är lugnt' och så gjorde jag den medan alla omkring mig svimmade av total imponeringsoverload.

När jag gjorde mina revben lyssnade jag på alla som sa att det var absolut värsta stället att göra på. Men jag måste säga att det är det som gjort minst ont. Och då har jag lite överallt på kroppen.
Så jag tror man ska gå in med förväntningarna att det kommer göra jäääävligt ont så blir man glatt överraskad istället ;) Vart man än tatuerar liksom.

Haha han som tatuerade mig sa uttryckligen att jag nog inte borde tatuera revbenen :D

Nej men alltså, jag var livrädd och orolig för att det skulle göra ont men vågade för att jag blev peppad till att överarmen inte skulle vara så farlig. Hade alla sagt att det är bland de värsta ställena så hade jag inte gjort den, det är jag säker på. Men jag gick ju liksom inte dit i tron om att det skulle vara helt okej, tvärtom! - var spyfärdig innan han började.

Problemet är väl lite att är man för inställd på att det kommer göra megaont så spänner man sig och då gör det ondare. Bäst är väl om man rationellt förstår att det kommer att göra pissont men inte låter sig bli känslomässigt påverkad av det (haha, good luck liksom :D)

Har också insidan av överarmen och nu har jag ju inget att jämföra med men när hon var och nåla i armhålan och på insidan där det sitter ben o nerver och päck då trodde jag att jag skulle dö :D Dröjer innan nästa kan jag ju säga ;)

Smärta är ju så olika, bara på den egna kroppen!
Jag är bla tatuerad på båda höfterna/höftbenen/mage, motiv om ca 20x15cm stora..
När jag gjorde den på vänstra sidan gjorde det ont så in i h-vete, jag spände mig och
hade svårt att slappna av mot slutet, men när han sen gick över och körde den på höger
sida låg jag lika avslappnad som en död sill! Kände nästan ingenting! :)
Antar att jag har mer/känsligare nerver på vänster sida :p

Kanpp. Jag har en sittning på 5h på fredag.. Ska fylla i/bygga på/göra om den jag har på höften. Bild kommer senare :)

kul :)

knapp

hur vanligt är det att man reagerar på någon av färgerna i tatueringen? Svullnade har lagt sig utom på de röda partierna, ska jag göra nått särskilt åt detta?

Oj, kontakta tatueraren.
Det är många som reagerar på just röd färg, jag misstänker att det är därifrån min allergi kommer...

Ja väldigt olika! Jag har på vänster höft, från ljumsken, över höftknölen o upp över "sidfläsket" :p Det gjorde inte alls särskilt ont, men jag minns att jag var rädd för att andas/prata/skratta ifall det skulle få tatueraren att slinta :D

222476_10150162079074751_4829163_n.jpg

297852_10150319387924751_2134771492_n.jpg

Min första var en tribute till mina älskade föräldrar, en enkel old schoolros med banderoll. Den andra är mina två extrasystrar i form av två hjärtan vid en svala. :) Nästa blir en trollslända!

Snabb fråga. Jag har en tid på fredag, ska sitta i 4-5h
Men har nu under helgen vart sinnessjukt förkyld men börjar nu bli bättre. Hostar fortfarande men har inga problem med hals som jag haft hela helgen. Brukar hosta hela vintern efter en riktig förkylning.
Kan jag gadda mig ändå? eller är det dumt?
Jag har ju ännu några dagar på mig att bli ännu bättre, har piggnat till mängder. Hade btw feber i lördags.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Senast tagna bilden XVI