tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 374 257
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

kl

Jag har för mig att några här tatuerat över ärr och har några frågor.
Är det nåt särskilt man måste tänka på då? Går det att få ärren helt "osynliga"? Vad "krävs" av ärret för att det ska gå att tatuera? Kan man använda bara svart och välja ett ganska "rent" motiv, eller måste det vara mycket färger och mönster för att bli bra?

Jag har tatuerat över ärr, vet dock inte om jag kan svara på dina frågor så bra men. Mina ärr syns fortfarande lite då dom står ut lite och färgen är ljusare just på ärren. Om jag fyllde i med färg en gång till tror jag inte att dom skulle synas lika mycket men ärrvävnad kan nog generellt vara knepig att få färg att fastna på. Dock är det ingen som tänker på mina ärr eftersom man bara ser tatueringen.

Såhär ser min arm ut, ärren ser ut som ljusa streck bara.
wp_000874_516182ecddf2b35666ffd412.jpg

wp_000875_516182deddf2b3568b6ce267.jpg

Kl. Har en punisherdöskalle med tillhörande Scary skull-text på höger överarm. Den ska byggas ut, men jag har fan ingen aning hur :p Därför funderar jag på att ge lite fria händer till tatueraren. Det kan ju bli bra :)

Puttar upp med en fråga.

Har funderingar på tattuering och när kan man börja bada i hav med den?
Att den ska hålla sig borta från solen är en sak.. men att inte bada i havet en annan. Vad säger? Måste den ha läkt helt?

Jag badade i havet med en tatuering som var en vecka gammal, kanske inte att rekommendera men det gick bra i alla fall!

Tack!
Har försökt googla men hittar mest om att det är strängt förbjudet att bada i pool..
Aja, jag ska höra av mig vad min tattuerare tror, men fick ett infall att bestämma en resa och ville kunna ta ett dopp eller två! ;)

Nu är den klar :)

image_1365537907813626_51647561ddf2b31ad641547c.jpg

Beställde en ny tid till den 9 september, då blir det ett panterhuvud på insidan av armen, längtar INTE, haha.

Ja, jag är så nöjd! :love:
Han fick köra fritt med färgerna, tänker att han visste bättre än mig! Mamma fick vara rosa och pappa blå, hihi.

Huuur fin som helst! (:

Vad bra det gick för mig att lägga upp bilder på min läkta haha... Men ska tatueras vidare på lördag, så då blir det nya bilder iaf! Även om det kommer vara oläkta delar då med.

Vad är det för nåt? :)

KL

Funderar på att göra en tredje trots att jag aaaaldrig någonsin igen skulle tatuera mig. Har bestämt mig för att göra den i september i såna fall, så har jag lite tid på mig att fundera över om det är värt den förjävliga smärtan eller inte :p

Det gick ändå rätt ok, tycker jag. Min tatuerare tycker antagligen att jag var skitmesig :p

Knäpp som man är, insåg vi efter lite snack och bollande att nej, vi är inte klara. Jag har nämligen haft som plan för nästa tatuering att det skulle bli ett porträtt av min gamla häst, men alltid varit lite orolig att den kanske inte kommer se ut precis så som jag vill ha den, trots allt.

Och eftersom att trädet är lite "orealistiskt" i stil, så när jag började skämta om en utbyggnad och att sväva in hästen någonstans frågade han om han inte kunde dyka upp i my Little pony stil, då det hade passat sjukt bra med trädet.

Är det någon här som har lite tankar på hur man ska tänka, jag kan inte bestämma mig för om man ska försöka göra hästen i my Little pony stil, och ok, mina kunskaper om my Little pony är hyffsat dåliga egentligen, men visst hade dom som typ personligheter? Eller minns jag helt fel? Tanken var isf annars att man kan försöka hitta en pony som är lik min gamla i personligheten och istället tatuera in den.

Någon som har någon tanke? :)

Är det någon här som har lite tankar på hur man ska tänka, jag kan inte bestämma mig för om man ska försöka göra hästen i my Little pony stil, och ok, mina kunskaper om my Little pony är hyffsat dåliga egentligen, men visst hade dom som typ personligheter? Eller minns jag helt fel? Tanken var isf annars att man kan försöka hitta en pony som är lik min gamla i personligheten och istället tatuera in den.

Någon som har någon tanke? :)

Om stuket My little pony funkar ihop med resten du har, så gör din egen My little pony med egenskaperna som din häst har/hade! :) Bättre kan det ju inte bli!
Finns en del olika versioner av ponysarna denna gillar jag bäst: http://dadandburied.files.wordpress.com/2011/11/my-little-pony-official.jpg

Jag tycker det är fint med sådana tecken, men jag själv skulle aldrig våga. Min pappa berättade att de hade kundbesök (från kina) och då åkte de bl a på kryssning.
Ute på däck låg en man och solade, han hade två "kina-tecken" på vardera bröst, varpå kunderna började fnissa, peka och viska till varandra. Pappa undrade såklart vad som stod på..

Han gick fram till mannen, frågade vad tatueringarna betydde varpå mannen svarar "Det står hund och katt, tillägnat mina djur".
Då börjar kunderna asgarva och förklarar att det står Hund och RÅTTA... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 263
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 215
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V