Tävla B-ponny?

josefinefreed

Trådstartare
Hejsan!

Jag undrar om vad det är som gäller för ålder att tävla B-ponny, som ännu går som ungponny?

Jag vet att det annars är 13 år som gäller.

Men ponnyn är 6 år, och tävlas än som ungponny.

/ Jossan

Sv: Tävla B-ponny?

När ungponnyn går i avd B så finns ingen åldersgräns på ryttaren. Det enda som begränsar vem som får rida är regeln om att ekipaget inte får vara oproportionerligt.

Dressyr får du tävla på "gammal (ej ungponny) tillochmed 14.

Jag har inte dressyr-TR men har för mig att man får starta dressyr på ungponny om man är överårig, dock utan tävlan. Avdelning B är väl borttagen för i år. (Vilket är genomidiotiskt med tanke på kval till årgångschampionat.)
Kolla i Dressyr-forumet för säkerhets skull.

När ungponnyn går i avd B så finns ingen åldersgräns på ryttaren. Det enda som begränsar vem som får rida är regeln om att ekipaget inte får vara oproportionerligt.

Jomen det gör ju det, i hoppning är det 13 år som gäller faktist. Och dressyr 14 år.

Varför frågar du för då?
Dessutom "vet" du fel. När det gäller ungponny får även överåriga rida i avdelning B så länge ekipaget är proportionerligt.

Ja, och det har ju fått svar på. Ungponny som tävlas i avdelning B har ingen åldersgräns för ryttaren.
Vad sägs om att du läser de svar du får? :smirk:

Ryttaren får inte vara över 13år på b-ponny - varken avd A eller avd B. Nytt för i år.

Det är nog den första TR-ändring jag missat. Jag tittade iaf och det var visst så. (Hänger väl iofs ihop med att jag inte har B-ponnyer i min närhet.)
Dessutom en synnerligen dum TR-ändring. (Nähäää :angel: )

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 173
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik... 2 3
Svar
48
· Visningar
8 930
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka