Tävla bettlöst

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare maxur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 941
M

maxur

Hej.
Har jag förstått det hela rätt att jag kan tävla med ett bitless bridle i FIPO klass men inte på lättklass tävling. /Kristina

Sv: Tävla bettlöst

Ja, man får tävla så. Skänklarna på ett hackamoore får dock vara max 7 cm långa.
Det kan också vara bra att fråga huvuddomaren om utrustningen om amn är det minsta osäker innan och att ha en "reservplan" med sig.

Lycka till!

/Malin

på ett bitless bridle finns det inga skänklar ;)
vi ska försöka oss på att rida Gesingen på ett sånt....

Jag tycker att du skall kontakta SIF i denna fråga, för såvitt jag minns fanns en diskussion om detta bett som inte var i positiva ordalag men hur den slutade vet jag faktiskt inte. Kolla upp om den är tillåten genom FIPO.

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: Ketrawzc
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: Ramona
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka