Tävla dressyr LD/LC?

nimbo4ever

Trådstartare
Hejsan. Jag hoppas någon kan svara på mina frågor ;)
Jag och min ponny kanske ska tävla dressyr, har aldrig gjort det förut men tänkte som en kul grej bara, även fast jag är mer hoppryttare :p

Hur kan ett program se ut i LD och LC?
Vad behöver man veta innan man tävlar?

Sv: Tävla dressyr LD/LC?

På den här sidan kan du både hitta dressyr program och bra tips och råd på :)
Du kan ju alltid prata med en ridlärare på närmaste ridskolan för att få tips, stöttning.

Jättekul att du vill prova på lite dressyr :) Brukar uppmana både elever och lagkamrater att starta några lätta klasser i flera discipliner så att man inte missar någon bit i sin utbildning.

LD finns (mig veterligen) inte på "vanliga" tävlingar, brukar finnas på tex. klubbtävling, handikapptävling och tävlingar för travhästar.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 768
Senast: Mirtai
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
352
Senast: Gabby_Ossi
·
Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: Freazer
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
831
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31