Tävla när?

dramatik

Trådstartare
Ja, nu har jag kommit till att tänka på NÄR man får börja tävla sin häst...(hbl)
Tänkte mest på hoppningen då...det finns ju unghästklasser, men när får man ställa upp där?
Måste hästen vara 4 eller man får tävla en 3-åring också...
Inte för att jag har en 3-åring, eller hade tänkt tävla en, men kom bara till att tänka på om det är möjligt?
Det borde ju inte vara det...?
Någon som vet?

Sv: Tävla när?

Ja, visst måste den det va?
Ja, förutom 3-årstesten då...
och bruksprov...
Men egentligen, vrf skulle man inte få när det finns andra "tävlingar" de får ställa upp i?
Fast det är nog bäst att det är så ändå...
Annars hade väl hästarna varit söndertävlade i unga år...:idea:

Sv: Tävla när?

Man får börja tävla först när hästen är 4. Sen finns det ju regler för hur högt den får gå varje år tom 6. Tex: Fyraåringar får starta högst 1.00m hoppning och LB:dressyr (något annorlunda vid championaten), femåringar högst 1.20 osv..

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 517
Senast: Edla
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 195
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka