Tävla över gränserna?

kicki71

Trådstartare
Är det någon här som har tävlat dressyr i Norge- Finland? Funkar det som hemma hos oss, och använder de sig av samma progam?
Är det nått annat, speciellt man bör tänka på?
Sist oxå, då jag bor i norrbotten skulle jag helst av allt velat ha reda på vilka ridklubbar som finns längst "upp" i Norge eller Finland.
Berätta allt ni vet, för jag har ingen aning:bump:

Sv: Tävla över gränserna?

På rytter.no (rytterforbundets hjemmeside)skal du kunne finne både klubber og dressurprogram. De fleste dressurprogrammene er nok de samme.

ok, tack för det!

Tänk på att kolla upp regler. Det skiljer.

Nu har jag inte koll på Norge/Finland men Danmark. Där skiljer sånt som färg på handskar och kavaj, spölängd och spöregler.

Og så er der bare å spørre hvis det er noe som er forvirrende.

Låter mycket bra, jag kommer nog att ha fler frågor framöver då vi är ett "gäng" dressyrryttare här uppe som funderat på att ta oss över till Norge för att tävla.

Frågor har jag, men är lite feg att ringa å prata, tänk om det blir en massa kommunikationsbekymmer - och på det missförstånd....

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit... 2
Svar
24
· Visningar
4 683
Senast: Fiorano
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Miingla
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 490
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 813
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka