Tävla på lektionshäst

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare mariannesv
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 980
M

mariannesv

Får man tävla på lektionshäst med lokal licens på regional tävling?
Någon som vet?

Sv: Tävla på lektionshäst

Japp! Tror det iaf då jag tävlade ridskolehäst förut - hade lokallicens men startade regionalhoppning. (tror dock att klubben måste betalt hästlicens för pållen)

Japp, det får man! ( Men det har ju de andra redan sagt :p) Ett litet tips bara. Jag tävlade lektionshäst regionalt, och man kan ibland bli ifrågasatt om det verkligen är en lektionshäst eftersom den måste gå ett visst antal lektionstimmar i månaden för att räknas som det. Om jag inte minns helt fel så står det någonstans att det är 40 timmar/månad. Så ha med dig ett intyg som din ridskolechef har skrivit och med underskrift, samt skriv ut den sidan på ridsportförbundets hemsida där det står att man får rida lektionshäst på lokallicens regionalt. Men detta kanske du redan hade tänkt på.

Lycka till! :)

MVH Smallgot

Senast ändrad:

Om det blir aktuellt att tävla är det på hemmaplan, så jag tror inte det ska bli nåt problem med just det :)
Men tack ändå, alltid bra att lära sig nåt nytt!

Liknande trådar

Dressyr Ni som varit ute och tävlat LC-LB eller har haft möjlighet att kika på dessa klasser på tävling, hur ser det ut med nedsittning vs...
Svar
2
· Visningar
172
Senast: Fiorano
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 695
Senast: Mirtai
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 079
Senast: cili
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10