E
Eufemia
Hej! Jag har en d-ponny som jag tävlat i körning med och undrar om det finns någon möjlighet att som vuxen ryttare tävla henne i dressyrklasser?? Någon som vet?? Vilka licenser behövs isf?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Flinga skrev:men det finns ponnyer som gått OS coolt tycker jag.
QUOTE]
Finns det verkligen ponnyer som gått OS..?! Får de gå så högt och kan de verkligen hävda sig? Känns tveksamt.. Å andra sidan lär det väl ha varit många år sen?
svea skrev:Det var måååånga år sedan. Marion Coakes och Stroller, tror det var på 50-talet.
mumin skrev:Flinga skrev:men det finns ponnyer som gått OS coolt tycker jag.
QUOTE]
Finns det verkligen ponnyer som gått OS..?! Får de gå så högt och kan de verkligen hävda sig? Känns tveksamt.. Å andra sidan lär det väl ha varit många år sen?
Det finns inte ponnyer som gått OS det fanns en ponny som gått OS det var 1968 i Mexico, och det är nämnda Stroller.
Han vann även Hamburg derbyt och Hickstead derbyt.
Kan tillägga att han var korsning mellan fullblod och connemara och enbart ca 144cm hög. Stroller dog 36 år gammal 1986. Dvs han var 18 år när han gick OS!! Stroller var en av TVÅ hästar som gick alla rundor felfria på OS -68.
Tuff liten kämpe det där...
Virre skrev:mumin skrev:Det finns inte ponnyer som gått OS det fanns en ponny som gått OS det var 1968 i Mexico, och det är nämnda Stroller.
Han vann även Hamburg derbyt och Hickstead derbyt.
Kan tillägga att han var korsning mellan fullblod och connemara och enbart ca 144cm hög. Stroller dog 36 år gammal 1986. Dvs han var 18 år när han gick OS!! Stroller var en av TVÅ hästar som gick alla rundor felfria på OS -68.
Tuff liten kämpe det där...
wow! strongt gjort av en ponny det du!
då måste den ju ha tagit medalj på os?