Tävla unghäst.

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Roccopower
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 132
R

Roccopower

Hej =)
Det är så att jag precis fått min nya polle,
han är 7 år, och jag undrar får man starta unghäst klass då ? några säger at det är till 6 år, och några till 8.. så jag måste veta..
=)
Kram . :banana:

Sv: Tävla unghäst.

Du får starta i unghästklass tom det år hästen fyller 6 år (antar att det är en häst och ingen ponny).

I tävlingssammanhang räknas både häst och ponny som 'vuxen' från och med det år den fyller 7.

Den är unghäst till och med det 6:e året.
Den som har sagt 8:e året har nog blandat ihop det med när man slutmäter ponnyer. De görs nämligen vid åtta års ålder.

Hästen är unghäst tom året den fyller 6.

Men jag tävlar båda mina 6 åringar i avd.B...
Du får tävla i unghästklasser från och med hästen fyller 7 år då går du över till avd.A

Jag skrev ju att man FÅR tävla det året hästen blir och är 6

_otursbarn_ skrev:
Hästen är unghäst tom året den fyller 6.

tom= till och med

helt enkelt för att svara på din fråga, nej din häst räknas som vuxen enligt TR och ska därför starta i avd.B.

Liknande trådar

Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 415
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 437
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka