tävla western???

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Natascha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 639
Sv: tävla western???

i pleasure är alla på banan samtidigt, western riding och reining kör man en och en.

pleasure är ju också mönsterlöst då alla går längst med fyrkantsspåret.
mönstrena till wr och reining finns i regelboken

okej tack!
(då bir det om det blir ngt mer än trail western riding då ;P)
Men öärd et då en bana för WR på D-nivå, en mönster för wr på cnivå osv?

(*är så insöad på dressyr med säkert 9-10 olika program redan på lätt nivå..)

i regelboken finns 11 olika wr mönster, men alla dklasser som jag ställt upp i har haft samma. det som ginne beskrev, väldigt enkelt alltså

I Western Riding finns det tre mönster som brukar användas på D-C-nivå. Ett helt utan galoppombyten och två som har två byten, ett åt varje håll. På den nivån är det ok att göra enkla byten (med travsteg emellan) Men såklart så får man lägre poäng då!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 197
Senast: Raderad medlem 147980
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 560
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka