Tävling med unghäst

Sv: Tävling med unghäst

det är extremt mycket inyryck för en så ung häst så det räcker med e klass! Reglen finns till för att följas och för hästarnas bästa,

Om jag nu hade skrivit detta innan på buke ich jag vet att du läst det, varför startar du ändån två klasser, du tycker inte det är lite oansvarigt?

Jo men borde inte då begränsningen vara på antalet tävlingar och inte antalet starter på en dag? Många hästar behöver ju en framridningsklass för att vänja sig vid omgivningarna liksom. Bara en tanke...

Jag förstår dig precis ;) , tycker de också låter som en bra :idea: , Fast jag tycker det andra är bra också , en unghäst är ju en unghäst :)

Så allt som skrivs på Buke är sanning till punkt och pricka? Jag litade faktiskt på att arrangören skulle ha sagt till om jag inte fick rida två klasser. Speciellt eftersom de känner till både mig och hästen. Men men, gjort är gjort. Ingen kom till skada av det.

Nej man man brukar ju kolla upp sådan information. Hur ska arrangörerna kunna hålla reda på allt, man måste ta sitt eget ansvar.. Eller du rider med en tråring o startar la och det är ok om bara arrangörerna låter dig starta?

Nej men jag har startat två klasser på en dag med fyraåring förr. Jag visste inte att TR var ändrat. Men men, det var dumt av mig att inte kolla upp men gjort är gjort. Inget hände, vad är det att göra åt saken? Jag vet hur det ligger till nu.

Jag kan hålla med om att unghästar kan behöva titta av sig och tycker att det är en konstig regel med bara en klass per dag. Jag kan förstå tanken med att inte slita ut en fyraåring, men fyraåringar är ju så olika.
Om man ser till fyraårstestet tog det 5 moment att trassla sig igenom det och en ansenlig tid där hästen ska kunna koncentrera sig och "jobba" både i hopp och under ryttare och för hand vid flera olika tillfällen på olika platser på området.

Du kunde ju ha varit lite tydligare och hänvisat till momentet i TR när du skrev att 4-åringar bara får gå en klass per dag. Man kan ju inte lita på att allt som folk skriver är sant.
Personligen hade jag kollat upp saken om jag hade varit i TS situation.

Nej men jag har startat två klasser på en dag med fyraåring förr. Jag visste inte att TR var ändrat. Men men, det var dumt av mig att inte kolla upp men gjort är gjort. Inget hände, vad är det att göra åt saken? Jag vet hur det ligger till nu.

Iom att man har tagit Grönt kort har man gått med på att man är skyldig att själv hålla reda på/ta reda på de regler som gäller för ens tävlande :angel:

Du kunde ju ha varit lite tydligare och hänvisat till momentet i TR när du skrev att 4-åringar bara får gå en klass per dag.

Varför då, lite får man väl ta reda på själv om man ska tävla, det är faktiskt ryttarens EGEN förbannade skyldighet, annars kan man hålla sig hemma om det är för ansträngade att hålla reda på några regerl och några få ändringar.

Många av frågorna här hittar man svaret på i TR, och då är det väl bäst att hänvisa till det rätta momentet i TR tycker jag.
Hur ska jag kunna veta att svaret på frågan faktiskt är sant? Finns en hänvisning till ett moment i TR så känns uppgiften mer trovärdig.
TS första fråga var ju i och för sig vilka klasser unghästar får gå - även det står i TR.
Personligen skulle jag kolla i TR om jag var fundersam över något. Varför har du sån aggressiv framtoning i inlägget förresten.....

Om ett sådant inlägg är sant eller inte får du veta när du kollar i TR själv, efter ett såant inlägg så kan man ju kanske komma på tanken att det kan vara något som man bör kolla upp, att begära att någon annan ska kunna allla moment i huvudet för att någon ska slippa bläddra för mycket att begära anser jag, bara för jag vet reglerna så innebär inte det automatisk att jag också kan hänvisa till rätt momentnummer utan att slå upp det, det är nämligen helt överkurs att veta i tävlingssammanhang.

Lite knasig regel det där om max 1 start/dag med 4-åring. Förstår ju givetvis anledningen MEN som ngn tidigare sa så kan ju en del hästar behöva en "framridningsklass", även en 4-åring... Ser jag till min 4-åring som är oerhört skvättig och tittig så skulle det absolut bara vara positivt att starta 2 klasser. Det anser inte jag måste innebära att man ställer för höga krav på en unghäst etc...

Och Ninnurur, jag hade nog själv gjort samma misstag som dig om jag idag hade anmält mig till en dressyrtävling...Självklart skall man ha egen koll på vad som gäller men det är samtidigt även upp till arrangören att vara uppdaterad i vad som står i TR...
Tycker jag iaf! :)

nej tyvärr där är senare än i jönköping så jag tar och visar honom där istället =)

Liknande trådar

Dressyr Ni som varit ute och tävlat LC-LB eller har haft möjlighet att kika på dessa klasser på tävling, hur ser det ut med nedsittning vs...
Svar
2
· Visningar
156
Senast: Fiorano
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 596
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 480
Senast: Edla
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 529
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10