• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare loveemma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 778
L

loveemma

hej alla :) nu e det så att ja ska ut och tävla,ovan som jag e undrar jag om ni har några tips? saker man ska ha med kanske en lista?
alla svar uppskattas mkt :):D

Sv: Tävling

Sadel, vitt schabrak, träns/kandar, extra tyglar kan va bra, benskydd/lindor, nummerlapp, gummiband att knoppa med, hårgele, mankam, borstar, hovkrats, pälsglans, schampo, torrschampo är perfekt om man har skimmel, hjälm, spö, sporrar, handskar, extra handskar, ridkavaj, tävlingsskjorta, vita ridbyxor, hårnät/hårklämma, regn eller överdragskläder, hinkar, stövlar, mat till häst OCH ryttare, sjukvårdslåda kan va bra, grimskaft, söm, tång och hammare (även om du inte slår på lossade skor själv så kan det finnas nån annan på plats bara du har grejerna), licenser, grönt kort, vaccinationsintyg, vattenflaska (det blir varmt och nervöst på framridningen). Jag har nog glömt en hel del men LITE hjälp i alla fall!

tack såå heemsk mycket :D du var till större hjälp än du tror man glömmer lätt. ;)

en lista på vad man ska ha med är jättebra, samt att ha en medhjälpare med (jag måste iaf ha det..:p)..
har inte så mkt andra tips, det var läääänge sedan jag tävlade.. just ja! det kanske föregående skrev, men ta med extrautrustning, om ngt skulle gå sönder!

Lycka till! :D

haha alla slåss för att få följa med såå någon eller några får jag allt ;)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 729
Senast: Mirtai
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
990
Senast: fio
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
343
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka