Tävlingar

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare mammamu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 190
M

mammamu

Hej
Jag vill bara passa på att tacka för bra och intressanta inlägg på sidan;) jag är relativt ny när det gäller islandshästar och är "hungrig" på att lära mig allt:bump: !
Jag skulle vilja vet mer om tävlingarna;
Vad betyder tex V1, T1 mm.?
Vad grundar domarna sina olika poäng på?
Varför är det ibland tre domare och ibland en domare?
Tacksam för svar:bow:

Sv: Tävlingar

Vad betyder tex V1, T1 mm.? Det är grenar innom täving, V1 = Fyrgångsprogram T1= Tölt program
Vad grundar domarna sina olika poäng på? Takt, Tempo, Aktion, Form (hopas ja minde si rätt ordning:angel:)
Varför är det ibland tre domare och ibland en domare? För att en täving ska bli godkänd och resultaten reggas hoss SIF så ska det vara tre domare. Är det en dommaren så är tävling ej godkänd occh giltig utan mer "skoj" tävling. På nationella och regional är det oftast 5dommare.

Sv: Tävlingar

Glada skrev:
Vad betyder tex V1, T1 mm.? Det är grenar innom täving, V1 = Fyrgångsprogram T1= Tölt program
Vad grundar domarna sina olika poäng på? Takt, Tempo, Aktion, Form (hopas ja minde si rätt ordning:angel:)
Varför är det ibland tre domare och ibland en domare? För att en täving ska bli godkänd och resultaten reggas hoss SIF så ska det vara tre domare. Är det en dommaren så är tävling ej godkänd occh giltig utan mer "skoj" tävling. På nationella och regional är det oftast 5dommare.

På Nationella och regionala tävlingar måste det vara fem domare.
Nationella tävlingar får man heller inte bestämma vilka som tävlingsarr. utan dessa domare kan komma från hela världen. Det är också därför det inte körs så mycket nationella tävlingar för att det är dyrt och jobbigt med domarna

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 336
Senast: Edla
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 688
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 371
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka