Tävlings Nerver..

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Jallzon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 067
Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jallzon

Både jag och min häst är övernervösa av oss innan tävling, så allt brukar skita sig när man är ute på hoppbanan, i helgen fick jag utgå av att jag inte pallade trycket och att min häst var så pass orolig och istadig.

Sv: Tävlings Nerver..

-Oops.. råka skicka :P, FORTSÄTTNING PÅ MEDDELANDE OVAN-
nån som kan hjälpa till med nån smart övning att slappna av lr liknande??
Hjälp mig, jag vill så gärna tävla! :)

Mvh Elin

Tänk att det ska gå bra och va ute i god tid så du slipper stressa igenom tävlingen.. sen ska man inte ha för stora krav att man måste vinna utan jag tävlar mot mig själv och förbättrar mig hela tiden!!

Jo, för jag är ju dålig förlorare och ibland förstår jag bara inte varför min häst får sånna där utbrott och och bara inte vill göra nånting.. Man blir rätt snopen!! Just nu har jag bara 4 rosetter från klubbtävlingar, men första riktiga tävlingen hade jag blivit placerad om jag inte hade rivit en oxer i omhoppningen.. och man blev riktigt riktigt snopen då! :P jag skulle ha kommit 4 och fått rosett :)

Jag är inte såå påläst, men det är någon som kan hjälpa dig/lära dig att hantera nervositeten och kunna fokusera mer på tävlingen och förmodligen kommer din häst bli lugnare och stadigare då också. De känner ju rätt bra av vilket "humör" man är på. :)

okej, jo precis! hehe, min häst är ju ett nerv vrak själv också så att det gör ju inte saken så mkt bättre, jag är ju också lite orolig av mig men men.. det brukar ju gå över med tiden ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 452
Senast: zarmino
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 594
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 466
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka