Tävlings-schabrak!

Docka

Trådstartare
Jag funderar lite över vad jag ska ha för färg på mitt tävlingsschabrak, tänkte kolla efter ett på scandinavium:d
Min häst är skimmel, vit över hela kroppen med mörkgrå ben, mörkare parti över rumpan och korset och grå man och svans.
Hennes utrustning är tabacco(som den nya prestige golden star) och min kavaj är svart med gråa kritstrecksränder och svart JW hjälm...
Nå, har ni något förslag?:idea:

/Maja

Sv: Tävlings-schabrak!

Eftersom du har svart kavaj och hjälm så kan du ju ha lite mer färg på hästen utan att det blir för mycket, vinrött är superfint tycker jag och så klart mörkblått...:D Inte svart bara, det blir så tråkigt...

jag tycker absolut att du ska ha marinblått, snyggast till skimmlar och tävling.
du kan ha vit pp och rött kantband eller silver pp.

Väldigt bra förslag..:D
Jag har ett ljusgrått schabrak till henne just nu, med silver pp, det är faktiskt riktigt snyggt.
Fast jag tycker det är lite tråkigt me svart, vit å grå..
Men vad sägs om svart eller grå, med lite flashigare färg på kantband och/eller pp?
Typ grått med röd pp eller så... skulle det se helt sjukt ut?

Mörk grått i sf men inte ljusgrått, kanske blir tufft ut om inte det röda skär sig med tabacco färgen :p. Vad tror du om cremefärgat annars?

Du skulle kunna ha ett grått med rosa kantband eller ljusblå. Det hade brytit av och blivit lite mer färg. Passpoilen kan ju vara i silver och rosa/ljusblått.

Jag får nog prova det där med färgglada kantband och pp ändå..;)
Och jag tror inte det skulle skära sig alltför mycket, den nya tabaccon är ju mörkare...mer chokladröd nästan..:love:
Fast cream e ju också väldigt fräsht....svååårt!:crazy:

tänkte säga mörkblått eller grått, men grått blir nog bäst eftersom du har svart kavaj. grått är jättefint, spec på skimlar! :)

önskar mina fuxar passade lite bättre i grått, för jag vill ha mkt gråa grejer!

Liknande trådar

Gnägg Mea Culpa! Jag är tydligen full med fördomar som jag själv knappt tänkt på. Igår red jag i ridhuset och in kommer en tjej som jag inte... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 112
Senast: Emor
·
R
Utrustning Hjälp mig! Jag har letat som en galning för att hitta nytt tävlingsschabrak men jag vet inte alls vad som passar:crazy: Jag har...
Svar
14
· Visningar
1 166
Senast: Saagaa
·
R
Utrustning Jag har (äntligen) köpt en snygg kavaj som sitter bra :bump: men nu vill jag ju ha ett matchande schabrak också :angel: Kavajen är grå...
Svar
6
· Visningar
933
Senast: Magic_Mac
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att ha grå som tävlingsfärg till mig och min lilla fuxfara. Efter lite mer funderingar har jag kommit fram till... 2
Svar
30
· Visningar
2 343
Senast: ConnyPonny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka