tävlingsanmälan pdf

_Aldís_

Trådstartare
:confused:förmodlingen är det jag som har helt noll koll på datorer men det är så att jag ska skicka in en tävlingsanmälan..när jag öppnar den (pdf) så kan jag ju inte fylla i den?! hur gör man?:confused: tack på förhand!!

Sv: tävlingsanmälan pdf

Ska den skickas in elektroniskt?
Om man ska kunna fylla i den på datorn måste den som gjorde filen ha angett vilka "rutor" som det ska gå att fylla i...

Är du säker på att PDFen ska fyllas i på datorn då? I vissa PDFer går det att fylla i formulär, men oftast inte :)

har du adobe acrobat? isf så kan du ju bara ta textverktyget och skriva i o skriva ut/göra ny pdf av.. ska den in brevledes kan du likagärna skriva ut den som den är o fylla i manuellt.

Man måste ofta spara en kopia som går att fylla i. Jag vet att jag har lyckats förut med anmälningsblanketter..

Men du kan ju tex inte skriva under det på datorn.
(fast jag såg att man kunde använda medlemsnumret istället)

Vill du skicka in den elektroniskt så ska du nog använda http://www.icelandichorse.se/pdf_10/Tävlingsanmälan 2010.xls istället.
Och sen kanske göra det till en pdf själv och skicka in!

ja jag vet inte hur jag ska göra men jag borde ju kunna skriva ut den, fylla i å sen scanna in å sen skicka?

jag har försökt att öppna den men av någon anledning så vill min dator ingenting..:devil:

det går att skriva under pdfer med elektronisk signatur som är lika giltig som handskriven signatur.. fast hästsverige är rätt efter på it-fronten så de vet knappast vad det är om du skulle signa det med e-leg.

det skulle gå aldeles utmärkt att göra så.. lite lustigt bara att de lyckats skapa ett dokument med kryssrutor etc och sedan inte gjort de ifyllbara och kryssbara.. det är ett knapptryck i acrobat

Jag kom på en sak. Förr fanns det två dokument att välja mellan. Ett för utskrift och ett som går att fylla i direkt.

kolla här

NU tror jag att jag har fått till det.. Svaret var att jag fick låna och installera ecel som jag inte hade på datorn!!!:D

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
629
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
397
Senast: sweep
·
Kropp & Själ Jag har tidigare i ungvuxen ålder endast varit i kontakt med kuratorn på vårdcentralen vilket tyvärr inte fungerade under 2023-2024. Tog... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 857
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka