Tävlingsfrågor

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Ishest
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 084
I

Ishest

Får jag och min syster tävla samma häst i varsin fyrgångsklass (öppen) på samma tävling? Om inte, kan en av oss tävla lätt?
Vad är gränserna för sm-kval?
Kan man kvala till sm från c-klass?

Tacksam för svar!:D

Sv: Tävlingsfrågor

Hästen får bara gå en töltklass och en fyrgång/femgång på samma tävling. Ni får alltså inte tävla båda två i fyrgång, vare sig i lätt eller öppen klass. Däremot en i fyrgång och den andra i tölt går bra.

Hittade det just på Sif's sida. Tack för svaret! Då blir det att en tävlar i tölt då. :D

Kan man kvala till sm från c-klass?

Tacksam för svar!:D[/QUOTE]

Du kan bara kvala till SM från A-klass.
Samtliga kvalpoäng för a-b klass finns i tävlingsreglementet som finns på SIF's hemsida.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: fio
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 202
Senast: Ketrawzc
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka