Tävlingsjacka!!!

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare NickeLilltroll
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 548
N

NickeLilltroll

Min dotter är inte så glad att tävla i sin kavaj. Får man lov att tävla i en snygg ridjacka, eller måste man tävla i sin klubbjacka. Vilka bestämmelser gäller? Tacksam för svar.

Sv: Tävlingsjacka!!!

Är det hopp eller dressyr, eller vad tävlar hon i? Vilken nivå - lokal tävling? På lokal hopptävling krävs inte ridjacka, men däremot krävs det i dressyr.

Man behöver inte kavaj förrän på nationell nivå i hoppning men i dressyr som sagt från lokal.

Hon tävlar lokal hopp just nu. Jag tycker i och för sig att det är snyggast med kavaj, men det är ju hon som tävlar och inte jag.
Tack för era svar.

Tvinga henne att ha kavaj ;):p
skoja bara.
Nää men jag tycker det ser mycket snyggare ut om man rider med kavaj.

Hon tycker det är snyggt på andra men känner sig inte bekväm i en själv. Spanar efter något snyggt att rida i. Någon som har något förslag?

Jackor i bombermodell som typ Kingsland är fina att tävla i, men jag ölskar min kavaj så det blir den :love:.

hon kan ha en snygg tröja också, det måste inte vara jacka. Obs att det inte får vara luva eller kapushong på tröjan/jackan.

I hoppning, får du rida med klubbjacka, tröja, kavaj på lokal och regional nivå

På nationella tävlingar är Kavajen ett krav.

en vit krage (t.ex polotröja, tävlingsskjorta) är dock ett måste på alla nivåer.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Ramona
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 563
Senast: Mirtai
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 180
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka