Tävlingskavajer - Färgkombinationer

Mazarinen

Trådstartare
Har plockat fram min "Vintertävlingskavaj". Tycker att den ser lite tråkig ut dock, så jag funderar på att piffa upp den lite, genom att köpa några paspoaler och sy på kragen.

Nu står det helt stilla i mitt huvud och jag kommer inte på några färgkomb. som skulle kunna vara roliga.

31871029.jpg

Den är som ni kan se marinblå, med en royalblå krage och en gul pp.

Nu är frågan:

Vad skulle jag kunna använda för färgkombinationer och saker för att piffa upp kavajen lite mer.

• Ha kvar den gula pp och bygga på med fler pp i andra färger? isåfall vilka färger skulle kunna passa?
  • Ta bort den gula pp och sy fast några helt andra pp? isåfall vilka färger?

• Eller ska jag helt enkelt ha kvar den som den är nu och inte göra någonting alls
:bump:

Visa gärna era egna tävlingskavajer eller saker som ni helt enkelt har piffat upp, eller saker med roliga färgkombinationer! :laugh:

Sv: Tävlingskavajer - Färgkombinationer

Spontant skulle jag nog säga alternativ 3 - låt den vara som den är. Tycker royalblå krage / gul pp passar utmärkt. Det blir nog inte bättre med en annan färg på pp och två pp blir för mycket. Det som möjligen gör den lite tråkig är kombinationen mörkblå / royalblå så vill Du nödvändigtvis ändra kavajen skulle jag byta sammetskragen mot t.ex rött eller en ljusare blå färg så att det blir mer kontrast mot jackan.

Ingen tävlingskavaj men väl en kostym med mer än en detalj snodd från ridkavajer. Kragen är mörkblå i verkligheten och det matchar det blåa inslaget i tyget och blir en bra kontrast mot tweeden (...tycker i alla fall jag...)

imgp0563b.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 103
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 562
Senast: Edla
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 174
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka