Tävlingslicens?

Status
Stängd för vidare inlägg.

fialotta40

Trådstartare
Hejsan!
Köpte häst i somras till mig själv, men det verkar som om dottern tar över henne allt mer. :) Bland annat börjar det stå några mindre tävlingar på schemat och min undran är hur man vet om hästen har tävlingslicens eller ej? (Har skickat SMS till tidigare hästägaren men inte fått svar ännu) Kollar man det med förbundet eller vad?Tävlingslicensen för hästen gäller ju livet ut om jag förstått det hela rätt? Och när behövs licens även för ryttaren? Har läst i TR men det är inte helt tydligt tycker jag. Om man ska delta i en klubbtävling behövs det inte, men hur är det med lokala tävlingar? och görs det skillnad på lokala tävlingar och lokal inbjudningstävling? Någon som har bättre koll?

/Fia Lotta

Sv: Tävlingslicens?

Hej!!
Ryttarlicens måste man alltid ha medan hästlicens endast behövs från LA och regionala tävlingar.Ang. om hästlicens finns så kan du testa med att går in på www.ridsport.se.Där kan du söka på hästen namn,tror att det står under tävlingar,kolla i spalten till vänster.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en... 2
Svar
24
· Visningar
4 837
Senast: Habina
·
Islandshäst Hej, dum fråga kanske och troligen kommer jag inte iväg på tävling heller, men... Mina hästar har inte varit vaccinerade för...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: Teilani
·
L
Hoppning Jag har varit borta från tävlingsbanorna ett tag och trodde inte för ett år sedan när jag skaffade min haflinger att jag skulle...
Svar
5
· Visningar
1 271
Tävling Är det vanligt att klubbar inte kollar grönt kort, licenser och vaccinationsintyg när man startanmäler sig? Jag har tävlat mycket... 2
Svar
21
· Visningar
2 761
Senast: Mirus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur