Tävlingsnervös

steril

Trådstartare
Har ett problem med att så fort startsignalen går så spänner jag mig fruktansvärt. Jag får prestationsångest o det knyter sig :nailbiting:. All ork är borta. Blir så ledsen över detta :cry: då man vet att det går bra på träningar o hemmaplan. Någon som har bra tips på hur man hanterar detta?

Har ett problem med att så fort startsignalen går så spänner jag mig fruktansvärt. Jag får prestationsångest o det knyter sig :nailbiting:. All ork är borta. Blir så ledsen över detta :cry: då man vet att det går bra på träningar o hemmaplan. Någon som har bra tips på hur man hanterar detta?

Ett bra sätt att försöka hantera sin nervositet tycker jag är att sätta upp rimliga mål. Ett rimligt mål är inte att allt ska vara perfekt. Första gången jag tävlade efter 30 års uppehåll hade jag som mål att rida noggranna vägar och bra hörnpasseringar. Och det lyckades jag med för den punkten fick högsta betyget (7). Det stärkte mig att domaren såg vad jag konsentrerade mig mest på. Nästa gång la jag till en liten sak till o s v.

Liknande trådar

Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 562
Senast: skiesabove
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka