Tävlingsregler för tyglar?

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Finns det några speciella tyglar man inte får ha i hoppning?
Ska köpa nytt träns nu och funderade på lädertyglar med gummi på insidan av tygeln, men jag vet inte om man får tävla med dom?

Sv: Tävlingsregler för tyglar?

ja, det får du tävla med.

inga regler vad jag vet..? (orkar inte kolla TR :p)

Jag har också för mig att man får tävla i dom, det är väl bara i dressyr de är kinkiga med vilka tyglar man har....

Med tanke på att betslingen är fri har jag svårt att tänka mig att de skulle ha några synpunkter på tyglarna. :)

Antar att du måste ha tyglar :p men sen får du ha vad du vill. Tyglar med hantag kanske vore något?

i hoppning är betslingen fri, alltså får man ha vilka tyglar man vill

i dressyr får man numera tävla med lädertyglar med gummiinsida

Du får tävla med dem både i dressyr och hoppning. (jag tackar SÄRSKILT för att man numera får det i dressyr med. Jag föredrar släta lädertyglar men de blir ju spåhala i ösregn)

i ösregn är det inte värt att tävla varken dressyr el hoppning så då stryker man sej och åker hem så är problemet med de släta lädertyglarna löst :D

PrinceFair skrev:
i ösregn är det inte värt att tävla varken dressyr el hoppning så då stryker man sej och åker hem så är problemet med de släta lädertyglarna löst :D
Eller så kämpar man på i ösregnet med sina lädertyglar med påsydda stoppar, lite regn har ingen dött av :banana: :banana: :banana:

i fälttävlan ja, då går det bra med både ösregn och hagel (har testat bägge) men inte hopp el dressyr. dryyygt

PrinceFair skrev:

När man har 2 dressyr och 2 hopptävlingar per år biter man ihop, ler och tävlar ändå. Om så himlen öppnat sig och det ÖSER ner. Och gläds åt sina släta läder med gummiinsida ;) (jag gillar varken stolptyglar eller flätning i någon form).

/Alexandra - som debuterade regnhatande valacken i just ÖSREGN i våras. I dressyr. Men vi strök oss från andra klassen och åkte hem istället. Men trots att hästen HATAR regn, att han skyggade för varenda jävla bokstavsmarkering halva programmet och jag satt och ÅKTE häst och hackade tänder så skrapade vi minsann ihop dryga 58%. Det är det som kallas kämparanda ;) Nu har jag beställt fint väder och insektsfritt till höstens klass och då ska vi ha över 60% minsann ;)

precis, man kan ju inte bara ge upp när man väl masat sig iväg till den där förb*nnade tävlingen...

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
877
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 612
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag söker tips på ryktsaker som inte skapar statisk elektrisitet. Det ska vara t.ex. ryktborstar i naturmaterial har jag läst men hur är...
Svar
12
· Visningar
776
Senast: CaisaCax
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
543
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka