Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur säkrar jag det på ett bra sätt?
Sett flera stycken som bara ställer in skåpen i transporten och sen åker iväg men dåär det ju löst, visserligen är det ju tungt, men OM det börjar åka runt?! då måste de ju vara säkrat? hur?
Jag brukade låna min kompis skåp förut innan jag hade egen transport. Har för mig att jag brukade binda fast det i frambommen med ett grimskaft eller ngt.
Nu har jag en transport med inbyggd saldekmare men är inne på att köpa en ny utan sadelkammare och istället köpa ett skåp. Mkt mer praktiskt om man har uppstallning. Kommer nog fortsätta med uppbindningsmetoden
Har alltid skåpet fastspänt i bakbommen. Den står stadigast där, då den av naturliga skäl helst vandrar bakåt vid körning. Funkar alldeles utmärkt för mig att ha det så. Skulle aldrig köra med skåpet löst i släpet.
jag brukar spänna fast det i bommen, med sånadär band man kan köpa för att surra fast grejer på bilens tak, men andra band/rep/snören funkar också bra.
Jag har frontutlastning på min släp som jag använder. Har ingen frambom på den sidan som hästen inte står på för det är så bökigt att sätta dit och ta bort dem. Nu funderar jag på alternativa sätt att fästa skåpet på.
Har funderat på att ha skåpet längst bak istället men är lite rädd att pållen ska trampa på det. Har nämligen ingen hel mellanvägg utan en som har plast längst ner. Mellenväggen är oxå ledad på mitten eftersom jag har frontutlastning.
Som en "form" att ställa skåpet i. Något som tar stöd mot fram- och bakkant i transporten. Jag ska se om jag kan få till några bilder, jag är inte den bästa på att förklara.
Allra enklast tror jag iof egentligen att det vore att använda bommen att ta stöd mot ändå...
Hundträning
Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Trädgård & Växter Den okända växten i växthuset är identifierad!
Det är pumpa. Slängde kärnor i komposten och tydligen gillade de det 😅
Frågan nu är om...