Tävlingsutrustning

enjes

Trådstartare
Har ni speciell utrustning som ni bara använder på tävling och inte hemma vid träning, t ex schabrak osv?

Sv: Tävlingsutrustning

Ja

Pollan:
Tävlingsschabrak
Vissa täcken

Mig:
Kläderna :p
Hjälmen
Handskarna

Njae jag tävlar inte för tillfället för jag har bara en unghäst.
Men förr hade jag ett par speciella shabrak o skydd som bara användes på tävling (eller kanske nån gång mer bara).

Så när jag handlar grejer, så brukar jag väl försöka undvika att använda "fingrejerna" alltför mkt hemma. Det kan t ex va skydd, träns, shabrak, luva, täcke. Det används ibland när vi åker till ridhuset el tränar, annars blir det på kommande tävlingar.

självklart.

men mest har jag offtast den "finare" utrustningen till tävling/träning.

ja kläderna ;)

o vissa schabrak + luvor , men vid finare träningar har jag oftast tävlingshjälmen, andra handskar, schabrak,skydd osv också.

Har speciella skydd och boots som jag bara har vid tävling också.

jag använder ett träns bara vid tävling och mina hoppträningar samma med skydden.
och martingall samma där.

på mig
ridbyxor
säkerhetsväst bara används på tävling
kavaj
shorta, ja sånnt

Skydd o schabrak har jag som jag bara har på tävling o vissa träningar. Samma med vissa träns.

Hästen: Vita schabraken används bara på tävling :p
Mig: kavaj, vita ridbyxor, handskar, plastrong, skjorta

tror jag :)

japp :)

Vita schabrak både hopp och dressyr + terrängschabraket
Benskydd hoppning (inga fina dyra direkt men hela och rena iaf :D)

Har ett gäng finare täcken (sponsors/segertäcken) som jag bara använder på tävling åxå

+ mina kläder så klart :p kavaj, vita ridbyxor, vita handskar, hjälm mm.

Ja jag har vissa schabrak och luvor som jag bara använder på tävling och även vissa täcken. sen har jag även ett par skydd som jag bara har på tävling och på träning ibland! det är finskydden och har ingen lust att dom blir slitna för fort. sen är det ju självklart min klädsel, vita ridbyxor, kavajen.

Senast ändrad:

Ja, hästen brukar få på sig finschabrak med matchande luva, sen vissa täcken som bara används till tävling. Jag har ju då självklart vita/creme ridbyxor, skjorta och kavaj!:p

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 710
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 440
Senast: Emuliiaa
·
Dressyr Ni som varit ute och tävlat LC-LB eller har haft möjlighet att kika på dessa klasser på tävling, hur ser det ut med nedsittning vs...
Svar
2
· Visningar
175
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
818
Senast: Smultron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka