• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare filantropisk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 153
F

filantropisk

Någon som vet något om tavlornas konstnärer? Eller någon annan information, värde skulle vara intressant.

Den stora tavlan (med vattnet) har signaturen Savang.
Den mellanstora tavlan har signaturen E. Fries.

30675771.jpg

30675714.jpg

Sv: Tavlor

Jag har hört namnet Savang förut men kunde inte placera det så jag sökte på internet och hittade att det var (är?) en kinesisk konstnär som målade tavlorna i Kina, dock med Bohusländska motiv efter förlaga från vykort som en svensk gallerist skickade honom. Enligt artikeln skall de ha sålts ganska dyrt och försäljningen lär ha gått bra. :)

Liknande trådar

Kultur Funderar över den här tavlan som heter "Hönstavlan," och hänger på Gripsholms slott. Lovisa Ulrikas hovdamer porträtterade som höns och...
Svar
2
· Visningar
551
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 295
Senast: qitis
·
R
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 088
Senast: Myrten
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka