TDB, licens och ponnymätning

Jag behövde varken vara medlem i en ridklubb, ha licens eller ha en mätt ponny när jag registrerade henne i TDB. Nu är min inte åtta år än, och tävlar uteslutande mot stora hästar p.g.a. att jag är överårig, men jag kommer så klart slutmäta henne när den dagen kommer. När jag ansökte om licens på henne första gången (våren 2015) skickade jag in en fotokopia på passet och sen gick det på typ två dagar att få licensen.

Jag var också helt lost i början, sist jag tävlade var 2007, då fanns inte TDB, hästlicens krävdes inte förrän på regional nivå och om hästen en gång haft en licens gällde den på livstid, vilket min dåvarande ponny hade. Men jag tyckte att jag kom in i det fort.

Lägga till i TDB kan man alltid göra utan minsta problem. Det är när man ska lösa licens som man kan behöva komplettera :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Nu ska min dotter ut på sin första hopptävling men jag är lite osäker på dettta med endagars licens, vart köper man det? Och kan...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Livia
·
Gnägg Ingen aning om var tråden ska ligga, så den fick hamna här :o Iallafall, när man ska anmäla till ponnymätning (och ponnyn inte är...
Svar
3
· Visningar
575
Senast: Zamira
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hyra ut rum i lgh?
  • Dejtingtråden del 37
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp