Teckenspråk innan barnen lär sig prata!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lupino

Trådstartare
För länge sedan såg jag en dokumentär där man visade att det går att prata med sina barn genom teckenspråk (inte samma som döva använder!) långt innan talet kommer.

Är det någon som har tips på var man kan läsa mer om det här (bok eller gärna på internet). Någon som har testat?

Jag har inga barn men planerar på att skaffa inom några år, när jag såg dokumentären bestämde jag mig för att jag absolut ska försöka testa, men det gäller att hitta information om det.

Tacksam för tips!
 
Sv: Teckenspråk innan barnen lär sig prata!

Jag har testat lite grann, använt tecken som har passat oss osv. Men samtidigt använt ordet och använt tecken som för tydligande. Tex törstig och samtidigt röra handen mot munnen. Eller trött och samtidigt smeka sin egen kind. Vi förstod varandra tidigt men hon pratar inte rent ännu, hon är två nu. För oss har det funkat bra och jag har faktiskt inte läst så mycket om det innan utan det gick på rutin att använda ett tecken för att vi skulle förstå varandra. Lycka till!
 
Sv: Teckenspråk innan barnen lär sig prata!

Min tjej började använda stödtecken själv när hon var c:a 1 år. Smart tjej va? ;)
Hon var sen att prata men kunde göra sig förstådd ändå. Visade att hon skulle tvätta munnen, kamma håret, äta mat, vinkade om hon skulle gå till ett annat rum,¨- det var nog mer också men jag minns inte nu.
Jag vet inte vad det finns för böcker om det här, men det bör ju finnas på bibloteket så fråga personalen där. Det jag vet är att det funkar jättebra som kommunikationsmedel iallafall!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 194
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 201
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 735
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 502
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp