Inköpslista innan valpen kommer

Bur till bilen köpte jag en mjuk ihopfällarbar (den som har en stomme av rör) den kan du ha öppet tak på med vilket jag gillade. Finns på rusta och där även bra hundbäddar 🙂
 
Kan ju vara trevligt att kunna gå på toa eller duscha i lugn o ro 🤷‍♀️
Beroende på hur man bor kan det ju vara lämpligare med en hage än med att stänga undan den i ett rum när man inte kan övervaka valpen hela tiden.
Jag har aldrig någonsin haft valp i hage för att jag ska gå på toa, duscha etc. Inte ens när jag bodde själv med två hundar i en etta. Kanske skapar man större problem än nödvändigt ibland.
 
Jag hade gärna sett att min hund hade kunnat vara i ett begränsat utrymme i ett rum när hon var valp. Tex när vi åt eller när barnen ville leka på golvet utan att valpen kom och störde. Nu har det löst sig med tiden ändå men jag förstår TS önskan om en hage och hoppas att valpen respekterar kompostgaller bättre än vår hund gjorde 😄

Man har väl olika behov helt enkelt och det är ju såklart okej.
 
Min labbevalp välte kompostgallerhagarna 😂 Hoppa rakt in i dem

Min aussie hoppade över dem när hon var 9 veckor. Hittade henne på bordet i vardagsrummet när jag kom ut från duschen 😂 Den vuxna var kvar i köket 👍
Oj, vid nio veckor tror jag inte Terror hade den spänsten 😅 Däremot blev han ju snabbt en Houdini som lärde sig att nosa och buffa för att hitta den svaga punkten och öppna upp. Det blev tävling mellan honom och ingenjörshussen. Hussen mötte honom vid hissen en trappa ner från kontorsplatsen en gång efter lunch, och hemma lärde han sig att lyfta av gallret från de rejäla och djupa krokar vi satt på väggen.
Första valptiden funkade kompostgallrena bra i alla fall!
 
Jag har aldrig någonsin haft valp i hage för att jag ska gå på toa, duscha etc. Inte ens när jag bodde själv med två hundar i en etta. Kanske skapar man större problem än nödvändigt ibland.
Samma här. Däremot har jag kompostgaller framför skohylla och en spännande bokhylla (där allt möjligt bråte är samlat). Jag kan stänga in dem i sovrummet förvisso, det är där jag stänger in dem när jag ensamhetstränar eller av någon anledning lämnar dem hemma, men aldrig att jag håller på med valphagar osv.

Att jag alls stänger in dem i sovrummet när de ska vara ensamma hemma är enbart för att jag har bitvis stökigt hemma och är proffs på att glömma saker framme som är absolut olämpliga för hundar att tugga på. Lättare att hålla ett rum "valpsäkert" än hela bostaden :p Dessutom är de alltid inställda på att i sovrummet så sover man, vilket gör det otroligt lätt att ensamhetsträna också.
 
Oj, vid nio veckor tror jag inte Terror hade den spänsten 😅 Däremot blev han ju snabbt en Houdini som lärde sig att nosa och buffa för att hitta den svaga punkten och öppna upp. Det blev tävling mellan honom och ingenjörshussen. Hussen mötte honom vid hissen en trappa ner från kontorsplatsen en gång efter lunch, och hemma lärde han sig att lyfta av gallret från de rejäla och djupa krokar vi satt på väggen.
Första valptiden funkade kompostgallrena bra i alla fall!
Hon har varit en studsboll från dag 1, och helt utan självbevarelsedrift 🙈
Jag fick möblera om i stugan, soffan stod tidigare med ryggen fri i rummet... Det innebar att det var en logisk väg upp och ner ur soffan. Eller som avsprångsplats till sängen 1,5 meter bort.
 
Oj, vid nio veckor tror jag inte Terror hade den spänsten 😅 Däremot blev han ju snabbt en Houdini som lärde sig att nosa och buffa för att hitta den svaga punkten och öppna upp. Det blev tävling mellan honom och ingenjörshussen. Hussen mötte honom vid hissen en trappa ner från kontorsplatsen en gång efter lunch, och hemma lärde han sig att lyfta av gallret från de rejäla och djupa krokar vi satt på väggen.
Första valptiden funkade kompostgallrena bra i alla fall!
Kan även tilläggas att innan hussen kom tillbaka från sin lunch så hade en annan kollega mött Terrorn vid hissen.
T hade tydligen absolut försökt kommunicera att kollegan skulle vara så snäll och trycka på knappen så att Terror kunde få åka ner och traska ut på stan för att spåra upp sin uppenbarligen förvirrade borttappade husse.
 
Min labbevalp välte kompostgallerhagarna 😂 Hoppa rakt in i dem

Min Malle valp klattrade over kompost galler pa vid 8-9 veckors alder och slog en kullerbytta over kanten pa gallret som var 1.5 meter. :nailbiting:

Jag har aldrig någonsin haft valp i hage för att jag ska gå på toa, duscha etc. Inte ens när jag bodde själv med två hundar i en etta. Kanske skapar man större problem än nödvändigt ibland.

Fast det ar stor skillnad pa rorlighet hos valpar ocksa, mycket beroende pa ras, men aven innom raser. Dessutom har vi alla inte samma typ av hushall, det ar mycket svarare for vissa att ha valpen sa den ar "safe" om den ar ute pa vifft i ett rum.
Min lilla odaga Princess Diva som ater allt. ALLT. inklusive kompisens glasogon nar hon la dem pa lagom hojd for Diva att fa tag pa. Vi hittade ett halvt glas och ett par sma plast bitar, resten hade hon svalt. (Numera kommer hon rusande med sadant hon inte far ata och ger det snallt till mig eller Maken, men det forutsatter att vi ar hemma).

Oj, vid nio veckor tror jag inte Terror hade den spänsten 😅 Däremot blev han ju snabbt en Houdini som lärde sig att nosa och buffa för att hitta den svaga punkten och öppna upp. Det blev tävling mellan honom och ingenjörshussen. Hussen mötte honom vid hissen en trappa ner från kontorsplatsen en gång efter lunch, och hemma lärde han sig att lyfta av gallret från de rejäla och djupa krokar vi satt på väggen.
Första valptiden funkade kompostgallrena bra i alla fall!

Mina rottweilers knuffade med sig kompostgaller hage runt rummet tills vi satte stora skruvar med ogglor i vaggen dar vi kunde forankra den med zip-ties som satt sa hart att de inte kunde komma at att bita av dem. De lyfte ocksa av fran krokar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 841
Senast: iNHALE
·
Hundträning Nu har jag äntligen hittat min valp (Isländsk fårhund) och om allt går som det ska flyttar hon in om 3 veckor 💖 Finns ju många erfarna...
Svar
3
· Visningar
1 171
Senast: Roheryn
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 326
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 095
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp