Teckenspråk?

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Luff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 773
I övrigt så känner jag att det är skillnad på tecknet för tant och det här tappandet på näsan. Tant brukar brukar man bara tappa två gånger på näsan, precis så länge det brukar ta att säga ordet tant. Och möjligen lite längre ned på fingret också.
Medan det här tappandet är det lite mindre område på fingret som rör näsan, typ fingertippen nästan, och så kan man tappa mer än två gånger.

Förutom delen att man formar läpparna till "tant" till den ena och inte något alls (möjligen ett leende) till den andra förstås. Det är den starkaste skillnaden. Men jag har mött på döva som inte formar läpparna när de tecknar, fast då blir jag skitförvirrad även jag 😅:rofl:

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
334
Senast: MiaMia
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka