Bukefalos 28 år!

Teckenspråk?

I övrigt så känner jag att det är skillnad på tecknet för tant och det här tappandet på näsan. Tant brukar brukar man bara tappa två gånger på näsan, precis så länge det brukar ta att säga ordet tant. Och möjligen lite längre ned på fingret också.
Medan det här tappandet är det lite mindre område på fingret som rör näsan, typ fingertippen nästan, och så kan man tappa mer än två gånger.

Förutom delen att man formar läpparna till "tant" till den ena och inte något alls (möjligen ett leende) till den andra förstås. Det är den starkaste skillnaden. Men jag har mött på döva som inte formar läpparna när de tecknar, fast då blir jag skitförvirrad även jag 😅:rofl:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 382
Senast: hastflicka
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 892
Senast: Enya
·
Hemmet Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Magnum
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 760
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp