Tejpa en 2½åring

Status
Stängd för vidare inlägg.

Welsh

Trådstartare
Idag skar Tobias upp ett 2 cm långt sår på hakan. Det glipade rätt friskt så jag tejpade mrd steristrps. Erter någon minut så hade han pillat bort det. När jag för 4e gången satte dit dem igen och höll i honom så petade han bort dem med tungan :cool: Vi fick då en akuttid hos husläkaren, jag förklarade problemet med tejpryckningarna och frågade om de kunde limma såret. Sy ville hon inte göra för det var övergrepp på så små barn och lim gav så fula ärr :confused: (vi pratar pojke nu!) så hon tejpa honom igen och sa åt mig att sätta rejäla tejpar som inte lossnade...... :mad: menar hon att jag ska ducktejpa ungen från topp till tå??????? Under resan hem så slet han av hennes små tejpar och även de nya jag satte på hemma. ad ska man göra??????Karssons klister :smirk:
 
Sv: Tejpa en 2½åring

Du tejpar fel ställe.
Givetvis ska du tejpa fast hans armar bakom ryggen och lite silvertejp över munnen. På det viset kan såret läka i lugn och ro. (Och mamma kan också få lite lugn och ro :D )

:eek: :D :banana:
 
Sv: Tejpa en 2½åring

MIn brors 1,5 åring slog sig också på hakan för nån vecka sedan, läkaren bara tejpade honom.
Men en 1,5 åring som dregglar lite... tjenare.
Tejpen var borta, av allt dreggel, efter 1 timme.
De köpte ny tejp å höll på, de satte dit ett plåster tillslut, det satt faktiskt lite bättre, åtminstonde så länge så att såret slutade blöda :smirk: . Så han får nog ett litet ärr där minsann..

Fast vad menar du?
Spelar det ingen roll om killar har ärr? Är det värre än om tjejer har det? Om man kan undvika ärr så är det väl bra. Men å andra sidan, går det inte att tejpa ihop blir det ju ärr oavsett så..... :smirk:

Annars får du lyssna till älgen. Låter effektivt!
 
Sv: Tejpa en 2½åring

Ingår inte ärr i småpojkars uppväxt????Jag trodde att det var därför som de får skäggväxt :D för att dölja alla sina ärr med :D
Skämt å sido, nu har det slutat blöda men ett ärr lär det bli av det hela. Han kommer att få massor av tjejer när han blir stor då han kommer se lite farlig ut med sina ärr he he :p
 
Sv: Tejpa en 2½åring

Lucas slog upp ett jack vid ögat och fick det tejpat. Utanpå tejpen fick han nån genomskinlig skyddsmojäng som satt som berg! Ett sånt borde han inte få loss så lätt.
 
Sv: Tejpa en 2½åring

Kan du inte sätta på honom en sån där plastkrage som man har till hundar?
Borde ju förhindra åtkomsten mer än väl! :angel:

(högst oseriöst, men kanske inte så himla tokigt inlägg)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn I dag visade mellanbarnet att han är en riktig tuffing när det gäller! Jag och min mamma lämnade barnen hemma hos mig med min syster och...
Svar
10
· Visningar
5 173
Senast: mimmipigg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp