Tejpa fast urringning?

clusia

Trådstartare
Jag har köpt en klänning tänkt att använda på ett event nästa vecka med ett kamerateam närvarande. Klänningen har en djup urringning och jag är inte helt bekväm med att den glider på sniskan. Har väldigt liten byst så behöver egentligen inte tejpa upp den utan det är mer att jag behöver tejpa fast klänningen. Vill helst kunna använda bh men det är inte nödvändigt.
Det ska hålla i ett par timmar även om jag blir varm och jag vill verkligen kunna känna mig bekväm och avslappnad.

Har ni några tips?
Det är den här klänningen om det hjälper. :)
https://nelly.com/se/kläder-för-kvi...travis-life-7-8-short-layer-dres-154806-HSA0/

(Eventet är covid-anpassat så det behöver ni inte oroa er för)
 
Jag har köpt en klänning tänkt att använda på ett event nästa vecka med ett kamerateam närvarande. Klänningen har en djup urringning och jag är inte helt bekväm med att den glider på sniskan. Har väldigt liten byst så behöver egentligen inte tejpa upp den utan det är mer att jag behöver tejpa fast klänningen. Vill helst kunna använda bh men det är inte nödvändigt.
Det ska hålla i ett par timmar även om jag blir varm och jag vill verkligen kunna känna mig bekväm och avslappnad.

Har ni några tips?
Det är den här klänningen om det hjälper. :)
https://nelly.com/se/kläder-för-kvi...travis-life-7-8-short-layer-dres-154806-HSA0/

(Eventet är covid-anpassat så det behöver ni inte oroa er för)
Det finns väl sån tejp?
Jag har inte köpt själv så jag vet inte var man hittar den men vet att den finns.
 
Jag brukar bara ta en pytte säkerhetsnål och nåla ihop högre upp i klykan så den inte blir så djup. och då håller den sej mer på plats. Typ en sån som man får när man köper kläder som håller i prislappen...
 
Jag har köpt tejp avsedd för ändamålet. Sån dubbelhäftande. Funkar bra sålänge man låter den sitta sen och inte håller på och lossar och fäster om flera gånger👍
(Jag använde på byxdress en gång så varje gång jag skulle kissa fick jag lossa tejpen, då höll den inte så bra sen såklart..)

Den jag har är från Freebra.
 
Jag har ofta använt dubbelhäftande fashion tape och den funkar bra. Som @MiniLi skrev, lossnar den behöver du ny så klipp upp ett gäng remsor i rätt storlek att ha med i väskan!
 
Jag har köpt tejp avsedd för ändamålet. Sån dubbelhäftande. Funkar bra sålänge man låter den sitta sen och inte håller på och lossar och fäster om flera gånger👍
(Jag använde på byxdress en gång så varje gång jag skulle kissa fick jag lossa tejpen, då höll den inte så bra sen såklart..)

Den jag har är från Freebra.

Jag har ofta använt dubbelhäftande fashion tape och den funkar bra. Som @MiniLi skrev, lossnar den behöver du ny så klipp upp ett gäng remsor i rätt storlek att ha med i väskan!
Toppen tack för tipsen! Det låter ju precis som det jag behöver. 😀
 
Klipp bitarna och ta flera små än en lång, upplever att det är lättare att långa lossnar i ena änden.
Vad smart! Ska tänka på det. Kan man smörja kroppen blir hudlotion eller blir det för flottigt så tejpen inte fastnar?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp