Teknisk hjälp.

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 3 185
Sv: Teknisk hjälp.

Timern kan man bara ställa när man vill att den ska vara färdig. Men det skulle säkert funka att ha på ettan på kupévärmaren också. MEN det ändrar inte faktum att hon klagar på min sladd.ÄR det fel på den så är det ju det men att jag ska köpa ny för att hon gissar gör mig GRINIG!

Timern kan man bara ställa när man vill att den ska vara färdig. Men det skulle säkert funka att ha på ettan på kupévärmaren också. MEN det ändrar inte faktum att hon klagar på min sladd.ÄR det fel på den så är det ju det men att jag ska köpa ny för att hon gissar gör mig GRINIG!

Att vaktisen uppenbarligen inte passar för sitt jobb skrev jag redan tidigare.

Det bästa att göra nu är nog att testa med lägre effekt och se om det hjälper. Skulle inte det hjälpa så skulle jag låna en annan sladd, din händige far kanske har någon som han kan ta med när han kommer och testar sladden.

Sen, när jag är 100% säker på att det inte är sladden så skulle jag gå till vaktisens chef och klaga och kräva en ursäkt från vaktisen.

Jag har hittills i livet inte haft en stolpe där det framgått hur mycket man får belasta! Jag har heller aldrig varit med om att det getts någon som helst information i samband med att jag fått nyckel. Jag har ändå haft diverse stolpar på arbetsplatsen och vid bostad.

I mina kontrakt står det att jag förfogar över 10A, vilket är den information jag behöver veta.

Som jag ser det är det två bekymmer som inte avhandlats här.
Dels fick TS information om att 'jordfelsbrytaren' lösts ut. Det är fel information, som gjort att det diskuterats fukt och trasiga kablar. Det som lösts ut är automatsäkringen, vilket är en helt annan sak.

Sedan har jag alla stolpar jag haft under min tid som motorvärmatuttagkonsument (30+ år) varit uppsäkrade med antingen 6A (mkt länge sedan) eller 10A PER plats.
Inte en säkring per stolpe.

Det gör att om jag vill ta ut för mycket ström, så blir det endast jag som drabbas. Inte jag och min granne.

Fast på mitt jobb hade stolparna gemensamma säkringar. D.v.s. om jag hade kupevärmare fick varken jag eller bilgrannen uppvärmd bil.

Å andra sidan har jag inte stått vid någon stolpe som blivit uppsatt under de senaste 15 åren, så saker kan ha moderniserats gentemot hur min världsbild ser ut.
Men jag tror i inte att man återgått till gemensamhetssäkringar åtminstone.

Antagligen äldre än 10 år. Säkert 20. Utan knappar och timers. De
är tydligen på små stunder åt gången dygnet runt.

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 235
Senast: Rosett
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 392
Senast: Nota
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 578
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka