Tele2 missade samtal

Murphy

Trådstartare
Hade en djupt suspekt upplevelse med min telefon. Väntade ett viktigt samtal som gick om intet. Fick inte något inkommande samtal att svara på, utan ett meddelande direkt från vociemail om att nån ringt mig för 90 sekunder sen. Lite som det blir när en blockat ett nummer. Numret fanns i samtalslistan när jag såg efter, men telefonen reagerade varken med ljud eller ljus att ingående samtal kom. Sjukt svårt att svara då!

Kontentan blev att jag ringt fram och tillbaka till instansens reception massa gånger, samt fått autosvar från personen som kontakten skulle knytas med via SMS. Allt detta fungerat utmärkt. Telefonen omstartad. All clear. Bara ett samtal som inte fick fysisk manifestation.

Har bedrivit lite research, och hört att detta fenomen känns igen från användare med Tele2 i luren. Jag har nyss bytt från Telia till Tele2 och har aldrig varit med om liknande. Är det här något jag kommer att få räkna med framöver, att vissa samtal missas? Bukes erfarenheter?
 
Hade en djupt suspekt upplevelse med min telefon. Väntade ett viktigt samtal som gick om intet. Fick inte något inkommande samtal att svara på, utan ett meddelande direkt från vociemail om att nån ringt mig för 90 sekunder sen. Lite som det blir när en blockat ett nummer. Numret fanns i samtalslistan när jag såg efter, men telefonen reagerade varken med ljud eller ljus att ingående samtal kom. Sjukt svårt att svara då!

Kontentan blev att jag ringt fram och tillbaka till instansens reception massa gånger, samt fått autosvar från personen som kontakten skulle knytas med via SMS. Allt detta fungerat utmärkt. Telefonen omstartad. All clear. Bara ett samtal som inte fick fysisk manifestation.

Har bedrivit lite research, och hört att detta fenomen känns igen från användare med Tele2 i luren. Jag har nyss bytt från Telia till Tele2 och har aldrig varit med om liknande. Är det här något jag kommer att få räkna med framöver, att vissa samtal missas? Bukes erfarenheter?
Du kan ha tappat kontakten mot mobilnätet, har hänt mig ett flertal gånger (med Telia). Det jag skulle rekommendera dig att göra, är att slå på funktionen att ta emot samtal över wifi. Vet inte vilken telefon du har, så kan inte säga var du aktiverar det, men brukar finnas sökfunktion i inställningarna.
 
Du kan ha tappat kontakten mot mobilnätet, har hänt mig ett flertal gånger (med Telia). Det jag skulle rekommendera dig att göra, är att slå på funktionen att ta emot samtal över wifi. Vet inte vilken telefon du har, så kan inte säga var du aktiverar det, men brukar finnas sökfunktion i inställningarna.
Låter rimligt, bara att jag aldrig någonsin upplevt detta. Eller problem med uppkoppling - men gissningsvis räcker det med ett kortkort bräck just när samtalet inkommer för att det ska skita sig. Så det upptäcker en ju inte om det inte ringer just då.

Hittade funktionen (har iPhone 13 mini). Tack!
 
Hade en djupt suspekt upplevelse med min telefon. Väntade ett viktigt samtal som gick om intet. Fick inte något inkommande samtal att svara på, utan ett meddelande direkt från vociemail om att nån ringt mig för 90 sekunder sen. Lite som det blir när en blockat ett nummer. Numret fanns i samtalslistan när jag såg efter, men telefonen reagerade varken med ljud eller ljus att ingående samtal kom. Sjukt svårt att svara då!

Kontentan blev att jag ringt fram och tillbaka till instansens reception massa gånger, samt fått autosvar från personen som kontakten skulle knytas med via SMS. Allt detta fungerat utmärkt. Telefonen omstartad. All clear. Bara ett samtal som inte fick fysisk manifestation.

Har bedrivit lite research, och hört att detta fenomen känns igen från användare med Tele2 i luren. Jag har nyss bytt från Telia till Tele2 och har aldrig varit med om liknande. Är det här något jag kommer att få räkna med framöver, att vissa samtal missas? Bukes erfarenheter?
Var samtalet från dolt nummer? Finns en inställning på IPhone där man kan välja att alla dolda skickas direkt till röstbrevlådan. Har varit med om patienter som jag inte lyckats nå har haft detta aktiverat utan att de visste om det.
 
Var samtalet från dolt nummer? Finns en inställning på IPhone där man kan välja att alla dolda skickas direkt till röstbrevlådan. Har varit med om patienter som jag inte lyckats nå har haft detta aktiverat utan att de visste om det.
Näpp. Tänkte samma tanke (samt om jag råkat blocka numret av misstag).
 
Det händer nästan varje dag hos mig. Det är helt slumpmässigt när och vem. Det är inte dolt nummer och det är inte något annat mönster. Det är tämligen irriterande.

Jag tror alltid att det är ringsignalen som är på för lågt men det är det inte, märker man när nästa ringer.
 
Det händer nästan varje dag hos mig. Det är helt slumpmässigt när och vem. Det är inte dolt nummer och det är inte något annat mönster. Det är tämligen irriterande.

Jag tror alltid att det är ringsignalen som är på för lågt men det är det inte, märker man när nästa ringer.
Märkligt, inte sant? Och jävligt irriterande, eller faktiskt förödande i vissa sammanhang där en inte "får" missa en påringning ett aktuellt klockslag. Har en närstående med samma problem på tjänstetelefonen - där kopplas samtal vidare till/påringaren ringer självmant upp annan representant på avdelningen. Inte alltid ultimat. Igår satt jag verkligen och tittade på telefonen pga fått meddelande om att bli uppringd inom närmsta minut - inget ljud, ingen bild.

Uppföljning av sakfrågan:
fick kontakt med den som söktes igår under förmiddagen, och hen berättade att just detta personliga tjänstenummer (etablerad instans inom regionen, med riktnummer och allt) har vissa mottagare fått bortscreenade som jag fick igår. Inte alla, och inte alltid. Suspekt!
 
Uppdatering:
ingen förändring, men har fått lite mer info.
Jag har fortsatt svårt att bli uppringd av läkare. Tre olika vid sex skilda tillfällen. Alla från regionen. Har fått betala straffavgifter för uteblivande från läkarsamtal trots att jag suttit och väntat ibland hela veckor 07-20 och avbokat annat. Det står i journalen att det "tutar upptaget hos patienten", men i själva verket handlar det om en liknande signal (typ nedkopplingston) och meddelandet "call failed" om en har en display.

Har:
- varit ikontakt med Tele2 gånger flera.
- varit i kontakt med Apple
- varit i kontakt med regionen i sakfrågan
- blivit uppringd av "hemliga nummer" från myndighetstjänstepersoner
(för att kolla att tom väldigt dolda nummer kommer fram)
- tvingats lägga min partner som mellanhand i sekretessen så att min gynekolog kan ringa ett ombud
- bytt SIMkort
- fått kompensation från Tele2

Väntar nu samtal från sjukhuset igen och känner på mig att det inte kommer att gå fram.

Ringde dock Tele2 igen imorse, och fick höra att det förekommit liknande hos minst en annan kund, och att det tydligen också gällde samtal från sjukhus och att hen hade tagit detta ärende vidare (gentemot vårdinstansen).
Har hört att det kan röra sig om att det är samtal som går över 3G (eller 2G?!) och därför har svårt att koppla fram till nyare enheter. Misstänks typ att regionerna sitter på slak fastlina, alltså gammal kopparvajer inne på sjukhusen i värsta fall. Jag har fått höra att det är teksamma upphandlingar och 4G som är problemet innan.

När det rör att min husläkare på HC inte kommer fram delar jag erfarenhet med en kollega till min övertandläkare som har läkare på samma HC och inte heller kunnat ta emot inbokade samtal. Gemensamt hittills är att det är "småtelefonerna" på salar/privata rum som inte går fram, medan tyngre telefoner som i receptioner och TeleQ kommer fram.

Kul i kråksången;
en kan nu ringa upp mig via min TV, så jävla uppkopplad är jag nu, att jag ta mig fan skulle kunna svara med eltandborsten via wifi. Men regionen kommer fortfarande inte fram. Jag börjar tycka att det är deras fel...
 
Senast ändrad:
Jisses vad knepigt.
Maken har Tele2. där förekommer det vid enstaka tillfällen att man hamnar hoströstbrevlådan ett par gånger, men sms går fram. Händer sällan, men det förekommer. Verkar bero på dipp i mobilnätet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 071
Senast: Milosari
·
Samhälle Vad, förutom samtal från telefonförsäljare eller liknande, kan ett samtal från ett callcenter handla om? Jag svarar väldigt sällan på...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: mysboll
·
Äldre Nu blir jag snart galen! Sedan halv åtta i morse har jag fått NIO samtal på min mobil, från olika nr, men samtliga företräder Telia och...
2
Svar
37
· Visningar
2 618
Senast: Lupino
·
Äldre Startade dagen med ett mycket creepy samtal på morgonkvisten. Jobbar på en offentlig plats och tar inkommande samtal. 5 över 7 nu på...
Svar
4
· Visningar
1 828
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp