Telepati och ESP

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Yrja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 3 542

Yrja

Trådstartare
Era åsikter. Är det bara påhitt eller existerar mental överföring av bilder/känslor?
NH handlar väll mest om kroppsspråk men mental inställning spelar ju stor roll även där.

Själv är jag övertygad om att både ESP och telepati finns, även om jag har lite svårt att föreställa mig hur det skulle vara att ta emot ett telepatiskt meddelande.

jag tror inte jag skulle klara av det själv (för uppfuckat i mitt huvud :p) men jag är numera ganska övertygad om att telepati fungerar, dels har jag läst många av C_L:s inlägg, dels många som berättat om när dom tagit ut hästpratare o dels tror jag inte att det finns en chans i världen att Jen80 sitter o ljuger, hon verkar vara äckligt ärlig :)

även om jag har lite svårt att föreställa mig hur det skulle vara att ta emot ett telepatiskt meddelande

Det är oftast bara en känsla, en känsla som gör att du gör rätta saker med rätt häst...om du t ex har nåt problem med din häst, så kan du ställa frågan...Varför gör du på det här viset...och det första som kommer upp i huvudet på dig är RÄTT....

Jag har t ex en 2 årshingst i stallet som är mer vild än tam, det är som att ha att göra med en heliumballong :rofl: :rofl:, han är snäll och jättetrevlig men ack så energisk...har funderat o funderat över honom, och kastrering har legat nära...så jag ställde frågan: VAD behöver du för att bli harmonisk?? KÄRLEK och bekräftelse var det första som kom :D :D OK, det vet man ju att hästar behöver, men det var inte det första man skulle kunna tro att man fick som svar...Han har alltså ett enormt behov av bekräftelse och av att känna sig ombrydd och älskad, TROTS att han beter sig som han gör....Denna virvelvind som istort sett aldrig kan stå stilla(han är född sån)vill vara en liten knähund ibland...han fullkomligt ÄLSKAR när man tar på honom, och det är det han vill och behöver ha mera utav, inlägget blev lite längre än vad som var meningen, men ibland ligger svaren mycket närmare än vad man tror.

Det låter mer som ESP tycker jag. :) Telepati ska väll vara bilder? ESP är känslor. Eller är jag helt på fel spår nu? :p

VAD det är vet jag inte, huvudsaken är att det funkar...fast det kan ju komma både och, beroende på hur du är som människa själv, en del har svårt för bilder och att visualisera, och andra tvärsom...
intuition är ju väldigt nära, det är bara att man går snäppet närmare när man "ställer frågan"...

Jag tror absolut inte på telepati med ord och att prata med hästar, eftersom hästar inte tänker med ord. Däremot tror jag att hästar är enormt skickliga på att "läsa av" sina människor, vad gäller sinnesstämning osv, och om man själv är lyhörd kan man ju läsa av sin häst. Men telepati..neee

Nix nej, har iallafall väldigt svårt att tro på det, men jag är openminded så försök gärna övertyga mig om ni vill. Men att man skulle kunna ställa en konkret fråga och få ett konkret svar av en häst..nej, inte ett ögonblick. Men som jag sa; jag tror att alla lyhörda människor kan se och känna om en häst mår bra eller om någonting är fel UTAN telepati. Så det så

Okej, jag kan nog inte övertyga dig efter som att jag som sagt inte själv riktigt kan förstå hur det skulle vara att ta emot en telepatisk bild. Ord är jag ganska säker på att de inte finns efter som att hästar inte använder sig av ord. Därför är jag ofta lite skeptisk till en del "hästpratare" som kommer med hela meningar och uttryck som ska vara hästens "egna ord". Men när det gäller överföring av känslor är jag dock helt säker efter som att jag upplevt det själv.

Överföring av känslor kan jag tänka mig är ungefär samma sak som det jag menar med att "läsa av" en häst; du der och känner ungefär hur hästen mår, om den är glad, ledsen, uppspelt, mår dåligt etc. Så OK, det kan jag gå med på, men jag skulle inte kalla det telepati

Vad står ESP för? Jag tycker bara det verkar så konstigt att sätta speciella namn på något som alla människor gör varenda dag mer eller mindre (dvs känna av hur andra mår)

hennes inlägg i allmänhet, hon skriver bra, och får det hela att verka mycket enkelt o självklart

Telepati är underordnat ESP (Extra Sensory Perception)

Det ingår liksom i konceptet.

Telepati är inget hokus pokus, utan något vi gör, alla, varje dag, vare sig vi tror på det, är medvetna, eller ej.

Att djur tänker i bilder är lika självklart som att vi gör det, bilder, känslor, dofter, smaker, allt kan förmedlas och tas upp. Man kan vara sändare, mottagare, samt både och.

Att laborera med telepati är bara så in i ()/&/(%&% kul, pröva! öva! vem är det som ringer? gissa innan du tar luren. Vad har din kompis på sig när hon kommer till jobbet idag? Gissa!
Var står hästen i hagen idag när du kommer till stallet? Gissa! VAR VILL DU ATT HÄSTEN SKA STÅ I HAGEN IDAG när du kommer till stallet? Försök påverka!

Vilken är nästa låt de spelar på radion? Gissa!

Det finns hur många övnings-situationer som helst, som övar upp den telepatiska förmågan.

Att telepetisera, att intuitivt känna på sig. att telepatiskt "se", alla kan! alla gör det!

Djuren tänker inte i ord, men lär sig vad bilderna heter. Precis som vi lär hunden vad sitt betyder, lär vi hästen vad olika bilder betyder.
Bilder vi får till oss av djuren översätter vi till ord, därför kan en kommunikation fungera.

Bilden vi skickar till hästen får ord med sig eftersom ord och bild följer varandra i vårt sinne.

Prova att skicka en känsla till kompisen. Koncentrera dig riktig överdrivet mkt, blunda för att förstärka!
Våga gissa! Våga prova! Våga försöka!

Vi har så mkt begränsningar och blockeringar! Vi vågar alldeles för lite.

:)

Klart det funkar!!
Jag hade kurs hemma hos mig i höstas där vi tränade på varandra. Det är en otrolig känsla när man som motagare "ser" vad ens kompis har "skickat". Vissa av oss hade lättare att sända och andra tog emot lättare.
Men det var betydligt svårare med hästarna. Vi hade fyra hästar i stallet och en av dom ville inte "prata" med oss ens. En annan nästan "skrek" för att få allas uppmärksamhet. Hästarna var väldigt annorlunda när de märkte att vi försökte fårstå dom.
Man måste nästan uppleva det eller få tydliga bevis att det fungerar om man är tveksam. Det är många som tycker det bara är påhitt!!
Jag tror till 100 % på det!

Helt klart existerar mental överföring.
Har flera gånger fått "bilder" av min tidigare häst. Vi var lugnt sagt samman svetsade... :love: :love:

Har nu en ny kicka och där är det lite svårare.

I början var hon som helt "död" men nu börjar det mer och mer att dyka upp kontakter mellan oss... :bow:

Jag tror det existerar, jag vill tro på det.
Just nu läser jag en bra bok av Amelia Kinkade: Hur man talar med djuren och får svar.
Det finns många bra övningar däri. Jag håller fortfarande på med att klara av den första. Man får ha tålamod! :)

Oh, tack för de tipsen! :) Har funderat på HUR jag skulle kunna "hitta" det men inte kommit på nått bra då jag som sagt inte riktigt kan ta till mig hur en telepatisk bild skulle tas emot. Är det som vilken tanke som helst? Hur märker man då skillnaden? Vad är hästens tankar och vad är mina?

ESP och telepati har jag hört är olika saker. Telepati - bilder. ESP - känslor, smaker, dofter. Har framförallt läst om det i Henry Blakes bok "Tala med hästar". Han anser i alla fall att det är två skillda saker. Och jag med efter som att jag själv kan använda ESP till viss del, men aldrig telepati(bilder). Känslor tycker jag är lättast att ta till sig och sända. Men jag kan köpa att telepati är en liten del av ESP. Har inte tänk på det sättet innan.

Ska absolut prova det där med hagen i fortsättningen. ;)

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 540
Senast: qitis
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 290
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 758
Senast: Pratsch
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan... 23 24 25
Svar
495
· Visningar
44 625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?